به تازگی رباتی در دانشگاه توکیو به نام CanguRo ساخته شده است. این ربات می تواند به عنوان دوست درکنار شما باشد و هر زمان شما نیاز داشته باشید به وسیله حمل و نقل هوشمند شما تبدیل شود.

این ربات در دانشگاه توکیو توسط Shunji Yamanaka و Takayuki Furuta از مرکز تکنولوژی رباتی آینده ژاپن (fuRo) تولید شده است. به عنوان یک دستیار واقعی، این ربات کانگورو نما قادر خواهد بود در هر جایی شما را همراهی کرده و وسایل سنگین مانند اجناس خریداری شده را برای شما تا درب منزل حمل کند، اما اگر در پاهای خود احساس خستگی کردید، تنها با یک ضربه به اپلیکیشن مربوطه، می توانید روبات CanguRo را به یک اتومبیل خودران تبدیل کرده و با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، خود را به خانه برسانید. این سنسور 3D LiDAR نام دارد و شامل یک دوربین واید و سنسور فاصله است.

 کاربر می تواند با استفاده از اپ ساخته برای کنترل، این ربات را بدون حضور خود به هر نقطه از نقشه که بخواهد منتقل کند. این ربات دارای سیستم تشخیص امکان تصادف است و اگر حس کند ممکن است با جسمی برخورد کند به سرعت ترمز خواهد گرفت.

این ربات قابلیت کنترل دستی را نیز دارد و کاربر می تواند با خم شدن به چپ و راست این اتومبیل را به سمت های مختلف هدایت کند. همچنین دکمه ای برای تنظیم سرعت در این ربات تعبیه شده که کاربر به سادگی می تواند از آن استفاده کند. کانگورو هم اینک هنوز در مرحله توسعه به سر می برد و مهندسان ناظر بر تولید این ربات هوشمند قصد دارند با اضافه کردن امکان انجام دستورات صوتی، پا را یک قدم فراتر گذاشته و راحتی شخص استفاده کننده را دوچندان کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *