نرم افزار و اینترنت

اپل، آپدیت iOS 11.4.1 را برای آیفون و آیپد منتشر کرد

اپل امروز بروز رسانی iOS 11.4.1 را برای کاربران منتشر کرده و در آن قابلیت USB Restricted Mode اضافه شده که دسترسی به اطلاعات کاربران از طریق یو اس بی را مسدود می کند.

در آپدیت جدید iOS 11.4.1 دیگر به نیروهای پلیس اجازه نمی دهد بدون اجازه کاربر وارد دستگاه او شوند. در زمستان گذشته و پس از اعمال فشار دولت امریکا به شرکت اپل برای استخراج اطلاعات موجود در آیفون چند متهم امنیتی، دو شرکت نرم‌افزاری راه‌هایی برای استخراج اطلاعات از دیوایس‌های شرکت اپل در حالت قفل‌شده پیشنهاد کردند. پیدا شدن این شیوه‌های استخراج اطلاعات نارضایتی کاربران آیفون را که همیشه از بابت امنیت دستگاه‌های خود اطمینان داشتند به دنبال داشت.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های جدید در این آپدیت، حالت محدودیت یو اس بی بوده که از تجهیزات یو اس بی که به پورت Lightning متصل می شود، محافظت می کند. این آپدیت در حالی عرضه شده که سازمان های مجری قانون در آمریکا با استفاده از فناوری GrayKey آیفون های قفل شده را رمزگشایی می کردند. برای دسترسی به کافیست که به بخش تنظیمات موبایل رفته و این قابلیت را از زیرمجموعه Face ID & Passcode/ Touch ID & Passcode انتخاب نمایید.

به گفته اپل، تنظیمات USB به طور پیش فرض خاموش است و یعنی اگر آیفون شما به مدت بیش از 1 ساعت در حالت قفل قرار داشته باشد، اتصال تجهیزات جانبی از طریق درگاه لایتنینگ به گوشی ممکن نخواهد بود. با فعال کردن این گزینه، محدودیت 1 ساعته برداشته شده و می توانید دیوایس های جانبی خود را به آیفون وصل کنید. به زبان ساده، اگر امنیت بیشتری نیاز دارید، این گزینه را غیر فعال کنید.

البته کاربر هنوز می تواند موبایل یا تبلت خود را شارژ کند اما اطلاعات را نمی توان به وسیله پورت Lightning منتقل کرد. پیش بینی می شود این قابلیت در iOS ۱۲ نیز به کار گرفته شود. چنین قابلیت امنیت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حریم شخصی کاربران آیفون‌ها امن‌تر می‌شود اما این سکه روی دیگری نیز دارد و مقامات دولتی که در شرایط خاص نیاز به دسترسی به اطلاعات گوشی‌‌های آیفون مجرمین دارند نمی‌توانند از راه‌هایی که پیش از این استفاده می‌شد برای هک آیفون کمک بگیرند. قابلیت جدید امنیتی اپل حتی جلوی بازیابی اطلاعات گوشی‌های خرابکاران را توسط پلیس خواهد گرفت.

در مجموع باید گفت به غیر از حالت USB Restricted Mode که آپدیت iOS 11.4.1 به ارمغان آورده است در این آپدیت شاهد ویژگی چشمگیر دیگری نیستیم و مقداری از باگ‌های جزئی این سیستم‌عامل موبایل برطرف شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا