موبایل و تبلت

شیائومی Mi A2 و Mi A2 Lite به طور رسمی معرفی شد

شیائومی که یکی از شرکت های تولید کننده موبایل در جهان، به تازگی از دو گوشی هوشمند مبتنی از سیستم عامل اندروید وان رونمایی کرده که Mi A2 و Mi A2 Lite نام دارد. همانطور که اشاره شد، هر دو گوشی از سیستم عامل اندورید وان بهره می برند که بدان معناست که اولین سری از گوشی ها هستند که نسخه P اندروید را دریافت خواهند کرد.

گوشی Mi A2 از نمایشگری 6 اینچی با پنل LCD، نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل بهره می‌برند. پوشش محافظ نمایشگر از نوع گوریلا گلس 5 بوده و بدنه گوشی از جنس آلومینوم ساخته شده است. این گوشی 7.3 میلی متر ضخامت و 166 گرم وزن دارد. این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 660 (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 260 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260) مجهز شده است. انرژی مورد نیاز دستگاه را نیز باتری ۳۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی با پورت USB Type-C تأمین می‌کند.

دوربین اصلی گوشی دوگانه است و از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 20 مگاپیکسلی بهره می برد. هر دو سنسور دارای دیافراگم f/1.75 و لنز واید بوده و از قابلیت های نظیر حالت پرتره و هوش مصنوعی بخوردار است. همچنین وظیفه‌ ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده‌ی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی IMX376 ساخت سونی قرار دارد.

گوشی میان‌رده‌ جدید شیائومی در سه نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت یا نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت قابل سفارش خواهد بود. چینی‌ها در نظر دارند تا گوشی‌های سری می ای ۲ را در ۴۰ کشور از جمله هند نیز عرضه کنند. گفتنی است که مدل های 32 و 64 گیگابایتی این گوشی با برچسب قیمتی 250 دلار و 280 دلار و مدل 128 گیگابایتی آن با برچسب 350 یورو عرضه می شود.

گوشی Mi A2 Lite از نمایشگری 5.84 اینچی با رزولوشن +FHD با بریدگی، پنل LCD و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد. پردازنده بکاررفته در این گوشی از نوع اسنپدراگون 625 بوده و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پورت microUSB وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی را برعهده دارد. دوربین اصلی دوگانه گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی با قابلیت ژیروسکوپ-EIS, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, فلش LED بوده و دوربین سلفی آن از ماژول ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

از دیگر مشخصات این دو گوشی می توان به حسگر اثرانگشت (پشت گوشی), پشتیبانی از LTE و میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت اشاره نمود. مدل اقتصادی می ای ۲ لایت با قیمت ۲۰۹ دلار برای نسخه‌ی ۳/۳۲ گیگابایت و ۲۶۷ دلار برای نسخه‌ی ۴/۶۴ گیگابایت از ماه جاری میلادی وارد بازار اسپانیا خواهد شد. چینی‌ها در نظر دارند تا گوشی‌های سری می ای ۲ را در ۴۰ کشور از جمله هند نیز عرضه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا