شیائومی که یکی از شرکت های تولید کننده موبایل در جهان، به تازگی از دو گوشی هوشمند مبتنی از سیستم عامل اندروید وان رونمایی کرده که Mi A2 و Mi A2 Lite نام دارد. همانطور که اشاره شد، هر دو گوشی از سیستم عامل اندورید وان بهره می برند که بدان معناست که اولین سری از گوشی ها هستند که نسخه P اندروید را دریافت خواهند کرد.

گوشی Mi A2 از نمایشگری 6 اینچی با پنل LCD، نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل بهره می‌برند. پوشش محافظ نمایشگر از نوع گوریلا گلس 5 بوده و بدنه گوشی از جنس آلومینوم ساخته شده است. این گوشی 7.3 میلی متر ضخامت و 166 گرم وزن دارد. این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 660 (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 260 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260) مجهز شده است. انرژی مورد نیاز دستگاه را نیز باتری ۳۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی با پورت USB Type-C تأمین می‌کند.

دوربین اصلی گوشی دوگانه است و از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 20 مگاپیکسلی بهره می برد. هر دو سنسور دارای دیافراگم f/1.75 و لنز واید بوده و از قابلیت های نظیر حالت پرتره و هوش مصنوعی بخوردار است. همچنین وظیفه‌ ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده‌ی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی IMX376 ساخت سونی قرار دارد.

گوشی میان‌رده‌ جدید شیائومی در سه نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت یا نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت قابل سفارش خواهد بود. چینی‌ها در نظر دارند تا گوشی‌های سری می ای ۲ را در ۴۰ کشور از جمله هند نیز عرضه کنند. گفتنی است که مدل های 32 و 64 گیگابایتی این گوشی با برچسب قیمتی 250 دلار و 280 دلار و مدل 128 گیگابایتی آن با برچسب 350 یورو عرضه می شود.

گوشی Mi A2 Lite از نمایشگری 5.84 اینچی با رزولوشن +FHD با بریدگی، پنل LCD و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد. پردازنده بکاررفته در این گوشی از نوع اسنپدراگون 625 بوده و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پورت microUSB وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی را برعهده دارد. دوربین اصلی دوگانه گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی با قابلیت ژیروسکوپ-EIS, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, فلش LED بوده و دوربین سلفی آن از ماژول ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

از دیگر مشخصات این دو گوشی می توان به حسگر اثرانگشت (پشت گوشی), پشتیبانی از LTE و میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت اشاره نمود. مدل اقتصادی می ای ۲ لایت با قیمت ۲۰۹ دلار برای نسخه‌ی ۳/۳۲ گیگابایت و ۲۶۷ دلار برای نسخه‌ی ۴/۶۴ گیگابایت از ماه جاری میلادی وارد بازار اسپانیا خواهد شد. چینی‌ها در نظر دارند تا گوشی‌های سری می ای ۲ را در ۴۰ کشور از جمله هند نیز عرضه کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *