دوربین های دیجیتال

نیکون از دوربین فول‌فریم بدون آینه Z7 پرده برداشت

پس از سال ها انتظار برای علاقمندان به دوربین های عکاسی کمپانی نیکون و چندین ماه گمانه زنی و انتشار شایعات، سرانجام اولین دوربین فول فریم و بدون آینه نیکون با نام Nikon Z7 معرفی شد.

این دستگاه از نظر سخت افزاری و فنی یک غول تصویربرداری به حساب می آید و قادر است قدرتمندترین مدل های ساخت سونی را به عنوان بزرگترین تولید کننده دوربین های بدون آینه به شدت به چالش بکشد. دوربین نیکون Z7 با قیمت ۳۴۰۰ دلار برای بدنه تنها یا ۴۰۰۰ دلار برای بدنه و لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری رقیبی برای a7IIIR سونی محسوب می‌شود. نیکون Z7 دارای یک سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول‌فریم با لرزش‌گیر داخلی ۵ محوره است. این دوربین به پردازنده Expeed 6 مجهز بوده و محدوده ISO طبیعی آن بین ۶۴ تا ۲۵۶۰۰ اعلام شده است.

سیستم فوکس خودکار 493 نقطه ای به همراه قابلیت تصویربرداری پی در پی با سرعت 9 فریم در ثانیه و ضبط ویدئوهای 4K از جمله قابلیت های کلیدی Z7 هستند. همان طور که مشاهده می کنید این ویژگی ها حتی برای دوربین های کلاسیک هم جزو موارد رده بالا به حساب می آیند اما حالا همگی در یک دوربین بدون آینه کنار هم جمع شده اند.

نمایشگر 3.2 اینچی ثابت، یک پنل OLED برای نمایش اطلاعات عکاسی در بالا، منظره یاب OLED با وضوح بالا و 3.69 میلیون نقطه ای که تقریبا 100 درصد فریم را پوشش می دهد نیز دیگر مشخصه های Z7 هستند. Z7 از ضبط ویدیو با سرعت 120 فریم در ثانیه به همراه صدا پشتیبانی می کند و یک پورت 3.5 میلیمتری هم برای آن در نظر گرفته شده است. از آنجا که این دوربین خانواده جدیدی از محصولات نیکون را ایجاد می کند یک بدنه کاملا جدید با نام Z Mount نیز برای آن ساخته شده. با این حال نیکون یک آداپتور F Mount را هم به همراه این دوربین معرفی کرد تا اکوسیستم یکپارچه ای برای همه عکاسان خود ایجاد نماید.

دوربین Z7 نیکون از وجود آخرین سیستم وایرلس نیکون موسوم به SnapBridge با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac برای وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این سیستم می‌توان تصاویر RAW پ JPEG را به پی‌سی انتقال داد و همچنین دوربین را با استفاده از گوشی‌هوشمند کنترل کرد. به گفته نیکون سیستم لرزش‌گیر این دوربین می‌تواند تا ۵ استاپ لرزش را جبران کند. نقاط فوکوس خودکار این دوربین ۹۰ درصد فضای افقی و عمودی را پوشش داده و قابلیت تشخیص چهره (اما نه تشخیص چشم) را دارا است.

دوام شارژ نیکون Z7 حدود ۳۳۰ شات براساس استاندارد CIPA اعلام شده و به لطف وای‌فای و بلوتوث می‌توانید آن را به گوشی خود متصل کنید. قیمت نیکون Z7 برای بدنه تنها ۳۳۹۹ دلار و برای بدنه با لنز ۷۰-۲۴ F4 S هم ۳۹۹۹ دلار تعیین شده است. این دوربین اوایل مهرماه به بازار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا