هواوی در مراسم خود در حاشیه نمایشگاه IFA2018 از محصول جدیدی به‌نام AI Cube رونمایی کرد که هم اسپیکر هوشمند و هم روتر اینترنت است. AI Cube که برخلاف نامش ظاهر مکعبی ندارد. شباهت فراوانی به گوگل هوم داشته اما کاربرد بیشتری خواهد داشت.

AI Cube در حقیقت ترکیبی از یک مودم 4G، یک روتر وای‌فای خانگی و یک اسپیکر ۳۶۰ درجه‌ی رده‌بالا است که به‌لطف قرارداد بسته‌شده بین هواوی و آمازون، به‌صورت کامل با دستیار صوتی الکسا یکپارچه شده است و در کنار همه‌ی این‌ها، از برخی ویژگی‌های مربوط به هوش مصنوعی نیز برخوردار است.

 

در حال حاضر اسپیکرهای هوشمند الکسای آمازون و همچنین رقبایی مثل گوگل هوم و هوم‌پاد اپل به فروش خوبی دست پیدا کرده‌اند و هواوی برای موفقیت در این بازار نیاز به عرضه یک محصول متفاوت دارد. به همین دلیل AI Cube قابلیت روتر اینترنت را نیز داشته و می‌توانید از آن برای اتصال بهتر دستگاه‌ها به شبکه استفاده کنید.

طبق اطلاعات رسمی هواوی، اسپیکر هوشمند AI Cube دارای ۲۱۸ میلی‌متر طول و ۱۱۶ میلی‌متر قطر است. این اسپیکر جدید ۹۰۰ گرم وزن دارد و از شبکه‌ی LTE Cat.6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و وای‌فای دو بانده‌ی 802.11ac پشتیبانی می‌کند. ای‌آی کیوب در کنار این‌ها به‌ چهار عدد میکروفون با توانایی تشخیص صدا از راه دور، مجهز شده است. اسپیکر هوشمند AI Cube هواوی اوایل زمستان در اروپا عرضه خواهد شد اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *