هواوی به تازگی از گوشی اقتصادی و میان رده خود با نام میت 20 لایت (Mate 20 Lite) به طور رسمی رونمایی کرد. این گوشی از چهار دوربین، پردازنده کرین 710 بهره می برد. این نخستین از سری میت 20 محسوب می شود و انتظار می رود که دو فبلت مورد انتظار دیگر از این سری با نام‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو طی ماه اکتبر از راه برسند.

میت 20 لایت اکنون از نمایشگر 6.3 اینچی LTPS IPS با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و تراکم 409ppi بهره می برد که از لبه‌ی بالا به یک بریدگی و از لبه‌ی پایین به حاشیه‌ای نسبتا باریک ختم می‌شود. درگاه هدفون کماکان در نسخه‌ی لایت وجود دارد و در لبه‌ی پایین دستگاه کنار پورت USB-C قرار گرفته است.

این گوشی به پردازنده هشت هسته ای کرین 710 با 4 گیگابایت رم مجهز است. میزان فضای ذخیره سازی این گوشی 64 گیگابایت بوده که می توان تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی microSD ارتقا داد. برای تأمین انرژی مورد نیاز گوشی از باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده، این باتری از شارژ سریع ۹ ولت / ۲ آمپر نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی دوگانه گوشی از سنسور 20 مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، HDR Pro، سوپر اسلوموشن در کنار Qmoji سه‌بعدی) و سنسور دوم 2 مگاپیکسلی استفاده شده و دوربین سلفی دوگانه هم از دو سنسور 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و 2 مگاپیکسلی بهره می برد. میت ۲۰ لایت در دو نسخه‌ی تک و دو سیم‌کارت در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه خواهد شد و به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو در کنار رابط کاربری EMUI 8.2 بهره خواهد برد.

میت 20 لایت ابعادی معادل ۷.۶ × ۷۵.۳ × ۱۵۸.۳ میلی‌متری دارد و وزن آن ۱۷۲ گرم است. به گفته هواوی، میت 20 لایت در بریتانیا هم‌اکنون از طریق اپراتورهای Carphone Warehouse و Vodafone برای خرید با قیمت ۳۷۹ پوند (۴۷۹ دلار) در دسترس قرار دارد؛ اما اپراتور EE آن را از ماه اکتبر عرضه خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *