کنسول و بازی

قهرمانان چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران مشخص شدند

شب گذشته مراسم اختتامیه چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد و قهرمانان رشته‌های فیفا 18، PES2018 و کوییز آو کینگز مشخص شدند.

چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران از روز سه‌شنبه 6 شهریور کار خود را آغاز کرد و روز جمعه 16 شهریور به کار خود پایان داد. امسال تعداد شرکت‌کنندگان لیگ با رشدی حدودا 70 درصدی مواجه بود و بیش از ۱۲هزار نفر در این دوره شرکت کردند. در لیگ چهارم بیش از 20 هزار بازی انجام شد و با توجه به امکان شرکت بانوان در تمامی رشته‌ها شاهد حضور بیش از 2000 بازیکن زن بودیم.

دوره چهارم لیگ در رشته‌های فوتبالی شامل PES2018 و FIFA18 روی کنسول‌ Xbox360، کنسول PS4 و PC، رشته کلش رویال به عنوان بازی موبایلی خارجی، رشته کانتر استرایک در بخش تیمی و رشته‌های پسرخوانده و کوییز آو کینگز در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی برگزار شد. با توجه به قرار داشتن در سال حمایت از تولید کالای ایرانی، امسال توجه ویژه‌ به بازی‌های ایرانی در دستور کار دوره چهارم لیگ بازی‌های رایانه‌ای قرار داشت. بازی ایرانی موبایلی کوییز آو کینگز همچون سال گذشته در این رویداد حضور داشت و بازی پسرخوانده نیز به عنوان یک بازی ایرانی پرطرفدار در پلتفرم موبایل برای اولین‌بار حضور در لیگ را تجربه کرد. در لیگ چهارم بازی‌های ایرانی توانستند بیش از 5 هزار شرکت‌کننده را با خود همراه کنند و رشته کوییز آو کینگز پرطرفدارترین بازی‌ لیگ امسال بود.

برترین بازیکنان و تیم‌ها در چهارمین دوره لیگ بازی‎های رایانه‌ای

در لیگ امسال محمد جواد سیفی‌تبار به مقام قهرمانی رشته کلش رویال رسید و محسن گندم‌کار قهرمان بازی ایرانی پسرخوانده شد. در مسابقات کانتر استرایک فینال بین دو تیم VivA و SinisteR برگزار شد که تیم VivA موفق شد با شکست رقیب در میان 28 تیم شرکت‌کننده به مقام اول مسابقات کانتر برسد.

اما سرنوشت نفرات برتر رشته‌های کوییز آو کینگز، FIFA18 و PES2018 به روز پایانی مسابقات گره خورد. در مراسم اختتامیه چهارمین دوره لیگ بازی‌‎های رایانه‌ای که با اجرای مزدک میرزایی برگزار شد و با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همراه بود، قهرمانان این رشته‌ها هم مشخص شدند. براین اساس از میان 8 بازیکن نهایی رشته PES2018 که دو نفر آن‌ها از بخش‌های PC و Xbox360 و 6 نفر آن‌ها از مسابقات کنسول PS4 انتخاب شده بودند، دانیال اسدی و محمدحسین عچرش به فینال مسابقات راه یافتند. نهایتا عچرش موفق شد با شکست رقیب قهرمان PES2018 ایران شود. همچنین محمد جوادی تقوی موفق شد روی سکوی سوم این رشته بایستد.

در رشته FIFA18 نیما صادقی و محمد کمالی بازی فینال را برگزار کردند. این بازی نهایتا به نفع نیما صادقی پایان یافت و این بازیکن موفق شد در رشته FIFA18 مقام قهرمانی را کسب کند. علیرضا بویری و محمدنوید بهوند مشترکا به مقام سوم این رشته از مسابقات چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای دست یافتند.

اما در نهایت و در دقایق پایانی مراسم اختتامیه شاهد برگزاری فینال پرمخاطب‌ترین رشته امسال یعنی بازی ایرانی کوییز آو کینگز بودیم. مهرشاد افراسیابی و شهاب محتشمیان دو شرکت‌کننده‌ای بودند که موفق شدند پس از مجموعه‌ای بازی نفس‌گیر در میان بیش از 5هزار شرکت‌کننده به مسابقه فینال برسند. نهایتا مهرشاد افراسیابی توانست در یک رقابت حساس و هیجان‌انگیز رقیب خود شهاب محتشمیان را شکست دهد و به عنوان قهرمان رشته کوییز آو کینگز شناخته شود. بابک رامین‌نیا مقام سومی این رشته را به خود اختصاص داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا