گجت و پوشیدنی

اپل واچ سری 4 با نمایشگر بزرگ و طراحی جدید رونمایی شد

اپل از ساعت هوشمند Apple Watch Series 4 یا اپل واچ سری 4 با نمایشگر بزرگ رونمایی کرد. بعد از سه سال که اپل تغییر خاصی را در طراحی ساعت های هوشمند خود صورت نداد، حالا شاهد یک دگرگونی در طراحی این گجت های پوشیدنی هستیم.

طبق ادعای شرکت سازنده، ابعاد نمایشگر نسل چهارم ساعت هوشمند اپل واچ نسبت به نسل قبلی دست‌کم 30 درصد بزرگ‌تر شده است. علاوه بر این شاهد ارتقا سخت افزار داخلی این محصول که از پلتفرم watchOS 5 قدرت گرفته هستیم. در این ساعت جدید اکنون شاهد به کار گیری یک سنسور EKG، تراشه 64 بیتی طراحی شده اختصاصی که ادعا می‌شود قدرتی 2 برابر بیشتر از نسل قبلی داشته و به‌روزرسانی شتاب سنج و ژیروسکوپ هستیم. پردازنده جدید اپل واچ می‌تواند در مواقع اضطراری همچون سقوط افراد از ارتفاع، به طور خودکار با شماره‌های از پیش تعیین شده تماس برقرار کند.

سنسور مانیتورینگ الکتروکاردیوگرافی EKG به صورت مداوم نوار قلب کاربر را ثبت کرده و بیماری‌های جدی قلب را تشخیص می‌دهند. رابط کاربری این قطعه نیز بسیار ساده طراحی شده است، طوری که پس از باز کردن برنامه، تنها کافی است انگشت را بر روی دکمه چرخنده کنار ساعت قرار دهید تا ضربان قلبتان مورد ارزیابی قرار گیرد. شایان ذکر است که علی‌رغم استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌تر، عمر باتری اپل واچ همان ۱۸ ساعت پیشین است؛ اما با همین میزان شارژدهی نیز می‌توان به مدت دو روز بدون شارژ مجدد از این ساعت استفاده کرد. ژیروسکوپ (چرخش‌نما) و شتاب‌سنج این ساعت هوشمند هم بهبود یافته‌اند. حسگر جدیدی نیز برای پایش فعالیت قلبی کاربران به این محصول اضافه شده است.

از دیگر تغییرات ظاهری اپل واچ می‌توان به اصلاح اهرم کناری و اضافه شدن ویژگی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) به آن اشاره کرد. کلید کناری نیز اصلاح شده و بیرون‌زدگی آن از بدنه کاهش یافته است. پوشش پشتی اپل‌واچ از نوع سرامیک با رنگ مشکی است و در قسمت جلو نیز از یاقوت کبود استفاده شده است. این ساعت جدید با بندهای نسل پیشین سازگار است و بندهای فلزی جدیدی با رنگ نقره‌ای و طلایی نیز برای آن عرضه شده‌اند.

اپل تمامی قسمت های رابط کاربری ساعت هوشمند خود را بازطراحی و بروزرسانی کرده است تا در برنامه هایی مانند تصاویر، نقشه و تقویم اطلاعات بیشتری نمایش داده شود. همچنین اپل واچ سری 4 یک صورت ساعت جدید را با 8 حالت مختلف شامل شده است که قابلیت یکپارچگی با نمایشگر ساعت را دارند. در حالی که نمایشگر اپل واچ جدید بزرگتر شده است، سایز کلی ساعت نسبت به اپل واچ سری 3 کاهش پیدا کرده است و همچنین از ضخامت کمتری نسبت به نسل قبل برخوردار است.

بلندگوی این ساعت هوشمند نیز تغییراتی به خود دیده است و اکنون صدای بیشتری تولید می‌کند. پشتیبانی از پنجمین نسخه از ارتباط بلوتوث از جمله ویژگی‌های اپل‌ واچ است. همچنین، درحالی که اپل واچ سری ۴ را پوشیده‌اید می‌توانید بدون نگرانی به شناکردن بپردازید. اگر می‌خواهید نمونه‌ی دارای ویژگی تماس تلفنی اپل واچ را خریداری کنید، باید مبلغ ۴۹۹ دلار هزینه کنید. قیمت در نظر گرفته شده برای نمونه‌ی فاقد توانایی تماس تلفنی نیز ۳۹۹ دلار است. در کنار اعلام این قیمت‌ها، اپل قیمت اپل واچ نسل ۳ را هم به ۲۷۹ دلار رسانده است. خریداران می‌توانند از ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اپل واچ جدید را سفارش دهند؛ تحویل این محصول هم از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) شروع خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا