موبایل و تبلت

آیفون XR با نمایشگر ناچ 6.1 اینچی LCD و قابلیت Face ID رونمایی شد

اپل طی مراسمی علاوه بر معرفی آیفون XS، از گوشی آیفون XR هم با نمایشگر ناچ 6.1 اینچی و قابلیت فیس آی دی پرده برداشت. آیفون XR (آیفون 10آر) طراحی مشابهی با بدنه شیشه‌ای و صفحه‌نمایش بریده با آیفون XS دارد.

آیفون XR در شش رنگ مختلف با بدنه شیشه‌ای و قاب آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد. این مدل همچنین از استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP67 و اسپیکرهای استریو نیز بهره می‌برد. آیفون XR دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی است که اپل آن را Liquid Retina می‌نامد. این صفحه‌نمایش وضوحی معادی ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ دارد.

علاوه بر این خبری از 3D Touch در این مدل نبوده و به جای آن بازخورد لمسی ترک پد مک بوک پرو در آن پیاده سازی شده است. این موبایل هم با برخورداری از چیپست شش هسته ای و قدرتمند A12 بایونیک با موتور پردازش عصبی بهبود یافته در زمینه پردازش داده ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. حافظه داخلی هم شامل گزینه های مختلف ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

دوربین آیفون XR همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون XS با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/1.8 است و همان فناوری‌ها را به همراه آورده است. با وجود نبود دوربین دوم قابلیت عکاسی پرتره به شکل نرم‌افزاری به این مدل نیز آمده است. دوربین سلفی دستگاه نیز میزبان سنسوری ۷ مگاپیکسلی با قابلیت TrueDepth است که امکان شناسایی چهره با سرعت بالاتر نسبت به آیفون ۱۰ و ویژگی هایی نظیر سلفی پرتره و انیموجی را به ارمغان می آورد.

از نظر باتری اپل مثل همیشه محافظانه کارانه عمل کرد اما مدعی شد که دوام باتری تا ۱.۵ ساعت نسبت به آیفون ۸ پلاس افزایش پیدا کرده است. آیفون XR در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز، زرد و مرجانی با قیمت پایه ۷۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا