نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت بزودی آیکون‌های آفیس را بازطراحی می کند

مایکروسافت تصمیم دارد، طراحی آیکون‌های آفیس را برای نخستین‌بار در پنج سال اخیر، دست‌خوش تغییر کند. در طول پنج سال گذشته این اولین باری است که مایکروسافت روی آیکون آفیس دست به تغییراتی می‌زند و باید تایید کرد که طراحی آن ساده‌تر و مدرن‌تر از قبل شده است.

آیکون‌های اپلیکیشن‌هایی مثل ورد، اکسل و پاورپوینت احتمالا دارای ظاهری ساده‌تر خواهند بود. این تغییرات در ماه‌های آینده ابتدا در اندروید و آی او اس و سپس ویندوز و مک دیده خواهند شد. آیکون‌های آفیس بیانگر نوع تغییرات طراحی آفیس بوده‌اند و اینکه چگونه در چند سال اخیر ویژگی‌هایی مانند هوش مصنوعی، قابلیت‌های مشارکتی و استقلال کامل نرم‌افزارهای کلیدی ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک در آن گنجانده شده است.

آیکون ‌های جدید تاکید روی حرف اول هر نرم‌افزار مستقل آفیس را کاهش داده است اما همچنان حس آشنای این مجموعه را القا می‌کند. طبق گفته خود شرکت هدف آن‌ها از این کار این بوده که نماد مجموعه آفیس را از حرف اول هر نرم‌افزار جدا کنند. جان فریدمن، از مدیران بخش طراحی مایکروسافت، در مقاله‌ی خودش در سایت مدیوم گفته هدف‌شان در تیم طراحی این بوده است که در آیکون‌های جدید، دو پنل جداگانه بسازند که یکی مربوط به حرف مختص به هر نرم‌افزار باشد و در پنل دیگر شاهد نماد آن نرم‌افزار باشیم.

با همه‌ی این تغییرات جدید، آیکون‌های نرم‌افزارهای حاضر در آفیس همچنان آشنا به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی قابل‌تشخیص‌اند؛ این موضوع برای میلیون‌ها کاربری که همه‌روزه از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند، بسیار پر اهمیت است. آیکون‌های ورد و اکسل از جهاتی به خود تغییرات جالبی دیده‌اند؛ از طرفی دیگر، آیکون نرم‌افزارهای اسکایپ و وان‌درایو نیز ضمن حفظ طراحی اولیه، حالت مدرن‌تری به‌خود گرفته‌اند.

آیکون‌ها تنها یکی از بخش‌های مهم تغییر در مجموعه آفیس هستند و مایکروسافت به صورت نامحسوس در حال ایجاد تغییرات ریزی روی این مجموعه است. به طور مثال طراحی نوار مانند این مجموعه به سمتی رفته که بیشتر شبیه فلوئنت سیستم ویندوز 10 شده است. تغییرات جزئی در رنگ‌بندی نرم‌افزار هم آن را بیش از پیش مدرن‌تر کرده است. اوت‌لوک موبایل، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مایکروسافت، به زودی میزبان یک سری تغییرات بزرگ خواهد شد و ویژگی‌های جذابی به آن افزوده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا