سخت افزار

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رونمایی کرد

در آخرین روز از مراسم اختصاصی Snapdragon Summit in Hawaii، کولکام از پردازنده جدید اسنپدراگون 8cx یا Snapdragon 8cx برای کامیپوترهای ویندوز 10 پرده برداشت.

اگر به یاد داشته باشید ۱۵ خرداد بود که اسنپدراگون 850 برای استفاده در لپتاپ و تبلت های ویندوزی رسما معرفی شد. حال نسخه دیگر از پردازنده مخصوص دستگاه های ویندوزی با نام اسنپدراگون 8cx معرفی کرده که جانشینی موفق برای اسنپدراگون 850 است.

درحالی پردازنده اسنپدراگون 850 نسخه اصلاح شده نسل قبلی یعنی 845 است، ولی تراشه اسنپدراگون 8cx اولین محصول این شرکت بوده که مختص کامپیوترهای ویندوزی طراحی شده  که قدرت معادل چیپست Core i5 اینتل دارد و دو برابر قدرتر نسبت کوالکام اسنپدراگون ۸۵۰ است. همچنین تراشه اسنپدراگون 8cx اولین پلتفرم ۷ نانومتری برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی است و این کمک می کند تا علاوه بر قدرت بالاتر مصرف انرژی کمتری را نیز داشته باشد.

به لحاظ مشخصات، این تراشه جدید با هسته های ویژه Kyro 496 تا پردازشگر گرافیکی (GPU) با نام Adreno 680 و البته مودم کوالکام X24 که برای کامپیوترهایی با شعار «همیشه روشن همیشه متصل» واقعا نیاز است. پردازنده گرافیکی Adreno 680 در کوالکام اسنپدراگون 8cx توانایی پشتیبانی از دو نمایشگر 4K HDR به صورت همزمان را دارد و توانایی پخش ویدیو 4K به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می شود.

نسل سوم PCI-E و نسل دوم USB 3.1 و‌ پشتیبانی از NVMe SSD ها برای حافظه داخلی دسترس بدون محدودیتی به تمام حافظه ها را می دهد. همچنین پردازشگر سیگنال های دیجیتال (DSP) مدل Hexagon 685 روی اسنپدراگون 8cx به پردازش سریع تر دستیارهای هوش مصنوعی مثل الکسا و کورتانا کمک می کند. همچنین نسل چهارم هوش مصنوعی کوالکام نیز با آن ارایه می شود.

ارتباطات بلوتوث نسل ۵ و فناوری شارژ سریع ۴ پلاس نیز در اسنپدراگون 8cx وجود دارند. در نهایت اینکه Snapdragon 8cx اولین چیپست کوالکام است که تاییدیه ویندوز ۱۰ اینترپرایز را دریافت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا