سامسونگ امروز سنسور جدیدی تحت عنوان ISOCELL Vizion 33D رونمایی کرده و نوعی سنسور ToF بوده که می تواند داده های دقیق از راه دور را فراهم کند و اشیا را که به سرعت حرکت می کنند برای اهداف فوکوس خودکار سریع تر و بوکه ویدیویی دنبال کند.

سنسور جدید غول فناوری کره جنوبی می تواند نقشه های عمق با وضوح 640 در 480 پیکسل تولید کند و حتی می تواند فاصله بین 0.2 متر تا 5 متر را با وضوح 10 یا 12 بیتی اندازه گیری کند. علاوه بر این، یکی دیگر از جنبه های قابل توجه این سنسور این است که هنگام ضبط برای تأخیر کم، می تواند تا 120 فریم در ثانیه افزایش یابد.

سنسور ISOCELL Vizion 33D سامسونگ تنها در صورت استفاده به عنوان کمک فوکوس خودکار به 200 میلی وات نیرو نیاز دارد (هم برای سنسور و هم برای روشنایی مادون قرمز). اگرچه، برای استفاده در ردیابی مداوم، بازی های واقعیت افزوده و ارائه بوکه ویدیویی، به 400 میلی وات نیرو نیاز دارید. اما صرف نظر از این، این مقدار هنوز هم به طور محسوسی روی عمر باتری تلفن هوشمند تأثیرگذار نیست.

از سوی دیگر این سنسور جدید را می توان به عنوان یک مولفه Face ID در نظر گرفت. به عبارت دیگر، می توان از آن برای امنیت بیومتریک استفاده کرد تا پرداخت های ایمن را از طریق برنامه ها انجام دهد. بنابراین ممکن است در دستگاه های آینده سامسونگ شاهد قرارگیری این سنسور در جلو و همچنین عقب باشیم.گلکسی S20 اولترا که قبلاً عرضه شده بود نیز از سنسور ToF استفاده می کند، بنابراین ممکن است به زودی دستگاه های دیگر گلکسی نیز از این سنسور جدید استفاده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *