سخت افزار

رونمایی هواوی از مودم روتر 5G CPE Pro با تراشه Balong 5000

هواوی طی مراسمی از اولین مودم روتر 5G CPE Pro را با سرعتی خیره‌کننده و با پشتیبانی از Wi-Fi 6 معرفی کرده است. همچنین به همراه این مودم روتر از تراشه مودمی Balong 5000 5G هم رونمایی کرد.

Balong 5000 یک مودم چندحالته با پشتیبانی از 2G، 3G، 4G و البته 5G است که می‌تواند در گوشی‌ها، روترها و حتی خودروهای هوشمند استفاده شود. اولین کاربرد این مودم حالا در مودم 5G CPE Pro هواوی است. مودم Balong 5000 5G اولین مدل سازگار با معماری شبکه ۵ جی Non-Standalone و Standalone محسوب می‌شود.

این مودم 5G از هر دو فرکانس پایین‌تر از 6GHz برای سرعت تئوری ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه و همچنین mmWave برای سرعت حداکثر ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند. با این‌حال با وجود این‌که هواوی از سریع‌ترین استاندارد وای‌فای فعلی یعنی Wi-Fi 6 استفاده کرده سرعت انتقال بی‌سیم اطلاعات حداکثر ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

مودم Balong 5000 5G اولین چیپ مالتی مد جهان است که از ارتباطات V2X (ارتباط خودرو با همه چیز) پشتیبانی می‌کند. این بستر در واقع می‌تواند شبکه‌ی ارتباطی قابل اعتمادی را برای رانندگان با تاخیر بسیار پایین در دریافت و ارسال اطلاعات ایجاد کند.

همچنین در مراسم امروز هواوی از روتر 5G CPE Pro رونمایی کرد که به طور پیشفرض از مودم مودم Balong 5000 5G برخوردار است و می‌تواند از شبکه‌های 4G و 5G پشتیبانی کند؛ کاربران با این روتر قادر به دانلود یک ویدیوی یک گیگابایتی در تنها سه ثانیه از طریق شبکه‌ی 5G خواهند بود که نرخ فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد.

روتر 5G CPE Pro برای مصارف خانگی و همچنین شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچکی که می‌خواهند دسترسی آنلاین باکیفیتی داشته باشند، طراحی شده است. با پشتیبانی از تکنولوژی Wi-Fi 6، این روتر می‌تواند به سرعت حداکثری ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه برسد و همچنین اولین روتر از کمپانی هواوی است که از قابلیت HiLink این پشتیبانی می‌کند؛ های لینک در واقع یک پلتفرم مدیریت خانه هوشمند است که توسط هواوی توسعه یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا