گوناگون

لباس هوشمند جدید سامسونگ، بیماری های بدن را تشخیص دهد

شرکت سامسونگ لباسی طراحی کرده که مجهز به حسگرهای مختلف است و می تواند بیماری های فرد را از طریق موبایل هوشمند شناسایی کند.

تکنولوژی مورد استفاده در لباس هوشمند سامسونگ بر پایه حسگرهایی کار می کند که در داخل بافت پارچه تنیده شده اند. وقتی این سنسورها وارد فاز عملیاتی می شوند و شروع به کار می کنند، با دریافت صدای حاصله از اندام هایی چون ریه، اطلاعات مربوط به نحوه عملکردشان و همچنین بیماری های احتمالی مرتبط با آنها را برای گوشی فرد ارسال می کنند.

همچنین این لباس هوشمند با دارا بودن حسگرهایی قادر است تا بیماری های تنفسی را تشخیص دهد و علاوه بر آن میزان و شدت هر نفس را اندازه گیری کند. این لباس می تواند چند بیماری مختلف از جمله ذات الریه و برونشیت را  تشخیص دهد علاوه بر آن بیماری های ریه مانند آسم نیز قابل تشخیص هستند.

طبق حق امتیاز اختراعی که این شرکت به تازگی ثبت کرده، فناوری مذکور تاریخچه سلامت کاربر و همین طور شاخص توده بدنی(BMI) او را نیز در نظر می گیرد. برای تشخیص درست بیماری، سن، جنسیت، وزن  و قد کاربر نیز در نظر گرفته می شود.

بعد از گردآوری این اطلاعات، سنسورها به تلفن هوشمند کاربر متصل می شوند و فرد میتواند بیماری های تشخیص داده شده را که ممکن است با مشکلاتی نظیر ذات الریه یا عفونت ریوی ارتباط داشته باشند، روی صفحه موبایلش بخواند.

سنسورهای مورد استفاده در لباس ورزشی هوشمند سامسونگ قابلیت یکپارچه سازی با انواع دیگر البسه را دارند و می توان از آنها برای هوشمندسازی مجموعه ای از پوشیدنی ها استفاده کرد. با این حال هنوز مشخص نشده که این لباس ورزشی هوشمند دقیقا چه زمانی وارد بازار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا