شرکت هواپیماسازی بوئینگ با همکاری دولت استرالیا از نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین Airpower Teaming System در نمایشگاه هوایی استرالیا رونمایی کرد.

امروزه این نوع پهپاد ها جنگی روز به روز در جهان گسترش پیدا کرده است. این پهپاد جنگی برای همکاری با جنگنده های معمولی طراحی شده و قابلیت های این هواپیماها را گسترش می دهد. این نمونه اولیه جدید با پهپادهای دیگر متفاوت است و بیشتر شبیه یک جنگنده معمولی بدون اتاق خلبان است.

همچنین بوئینگ اشاره کرده این پهپاد جنگی قرار است در سال 2020 پرواز کند. محصول جدید بوئینگ دارای طول ۱۱.۷ متر بوده و مانند عملکرد جنگنده، رنج 2000 نانومتر (حدود 2301 مایل, 3,704 کیلومتر) می باشد. هرچند هیچ اشاره ای به تسلیحات موجود در پهپاد نشده اما به نظر می رسد این هواپیمای خودران حامل سیستم های جنگی الکترونیکی و حسگرهایی برای انجام عملیات های جاسوسی، نظارت و شناسایی داشته باشد.

به علاوه پهپاد Airpower Teaming System مجهز به هوش مصنوعی است که به وسیله آن قادر است به طور خودکار  و ایمن عملیات ها را انجام دهد. این بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین بوئینگ است که بازار های جهانی را هدف قرار داده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *