شرکت انگلیسی LAYER نمونه اولیه صندلی را برای کابین های تجاری هواپیماهای ایرباس طراحی کرده که مناسب سفرهای کوتاه یا میان مدت است. این شرکت ادعا می کند صندلی های طراحی شده بسیار راحت هستند.

این صندلی‌ها «موو» (Move) نامیده می‌شوند و از نوعی فیبر هوشمند ساخته می شود که به حسگرهای هوشمند متصل است. مسافران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن روی موبایل‌شان به‌صورت دستی دما، فشار، سفتی و حرکت صندلی را کنترل کنند. این اپلیکیشن همچنین به مسافران اطلاع می‌دهد که چه‌زمانی می‌توانند از جای خود بلند شوند و حرکت کنند و آبی بنوشند.

همچنین این اپلیکیشن به مسافر اعلام می کند چه زمانی باید از جا برخیزد و کش و قوسی به بدن خود بدهد یا جرعه ای آب بنوشد. نمونه اولیه این صندلی یک  مبلمان هواپیمایی شیک است. این صندلی ها برای مسافران عصر جدید طراحی شده و در همین راستا یک جیب مخصوص برای قراردادن لپ تاپ یا تبلت در صندلی تعبیه شده که جنس پارچه ای حساس به فشار دارد. هنگامیکه دستگاه الکترونیکی از داخل جیب برداشته می شود، پارچه آن واکنش نشان می دهد.

بنجامین هوبرت، مؤسس لایر، ایده‌ی نمونه‌ی اولیه‌ی این صندلی‌ را مطرح کرد که مبلمانی شیک به رنگ آبی و قرمز است و مطمئناً بسیار زیباتر از صندلی‌های معمول این پروازها محسوب می‌شود. طراحی این صندلی با نیازهای مسافران قرن ۲۱ هماهنگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال محل مخصوصی برای لپ‌تاپ یا تبلت دارد که باکمک الیاف حساس به فشار می‌تواند ابزار الکترونیکی که احتمالاً در داخل آن جامانده باشد را تشخیص دهد.

این صندلی‌ها را نمی‌توان به سمت عقب خم کرد و درنتیجه هیچ مجادله‌ای با شخصی که روی صندلی پشتی نشسته است، پیش نمی‌آید. درعوض در طراحی آن بر کنترل وضعیت صندلی تمرکز شده است. حالت‌های مختلفی در این صندلی وجود دارد،‌ به‌طوری که حتی وضعیت ماساژ نیز در آن به‌ چشم می‌خورد.  طبق ادعای شرکت صندلی های مذکور بسیار سبک هستند بنابراین از وزن هواپیما می کاهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *