ایسوس به تازگی از دو گوشی میان رده تحت عنوان Max Shot و Max Plus M2 رونمایی کرده که دارای تراشه کوالکام SiP 1 و دوربین سه گانه هستند.

یک ماه گذشته پس از اعلام همکاری کوالکام با شرکت Universal Scientific Industrial برای ساخت کارخانه نیمه هادی در سائوپائولو برزیل، اکنون اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های System in Package یا SiP آن کارخانه، توسط ایسوس رونمایی شدند. گوشی های Max Shot و Max Plus M2 نخستین گوشی های ایسوس هستند که دارای تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون SiP 1 می باشد.

مشخصات سخت افزاری

به لحاظ طراحی هر دو دستگاه با همدیگر یکسان بوده و دارای نمایشگر 6.26 اینچی IPS با وضوح 2280×1080 پیکسل هستند. مکس پلاس ام 2 از 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده، در حالیکه مکس شات با پیکربندی های مختلف نظیر 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل سفارش است. البته امکان ارتقا فضای ذخیر سازی از طریق کارت میکرو اس در گوشی ها فراهم شده است. همانگونه که اشاره شد، پردازنده تعبیه شده در گوشی ها، اسنپدراگون SiP 1 کوالکام است. این تراشه براساس معماری 12 نانومتری ساخته شده از هشت هسته پردازشی با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی و واحد پردازش گرافیگی Adreno 506 بهره می برد.

پردازنده‌ی SiP 1 که در محصولات جدید استفاده شد، نکته‌ی مهم رونمایی ایسوس برزیل محسوب می‌شود. پردازنده‌های SiP یک تفاوت عمده با نسل‌های معمول قدیمی یا SoC دارند. در ماژول پردازنده‌های جدید، تمام قطعات اصلی روی یک مدار واحد پیاده‌سازی شده‌اند که در مرحله‌ی بعدی به مادربرد متصل می‌شود. چنین رویکردی، فضای داخل گوشی را افزایش داده و امکان استفاده از قطعات بیشتر یا طراحی بهتر گوشی را به تولیدکننده می‌دهد.

بدنه این دستگاه ها از جنس آلومینیوم بوده و از باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 8.1 بهره می برد. انتظار داریم که بزودی ایسوس این دو گوشی را به آپدیت اندروید 9.0 پای ارتقا دهد.

دوربین اصلی و سلفی

در بخش دوربین، باید اشاره کنیم که مکس شات دارای دوربین سه گانه با چینش سنسورهای 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. دوربین دوگانه اصلی مکس پلاس ام 2 هم از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 5 مگاپیکسل بهره می برد. در بریدگی بالای نمایشگر هر دو گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED قرار گرفته است.

قیمت و زمان عرضه

گفتنی است که گوشی هر دو گوشی در برزیل با رنگ های نقره ای، مشکی، آبی و قرمز عرضه می شود. قیمت مکس شات برابر 350 دلار و مکس پلاس ام 2 هم 340 دلار اعلام شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *