نرم افزار و اینترنت

واتس‌اپ، قابلیت مرورگر داخلی و جستجوی تصویری را آزمایش می کند

پیام‌رسان واتس اپ مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر امکانات جدیدی را که بنا دارد در محصولات خود عرضه کند، ابتدا به‌صورت آزمایشی در نسخه بتا و پیش از اینکه به‌طور عمومی برای همه کاربران خود در سرتاسر جهان عرضه شود، مورد بررسی قرار می‌دهد. در جدیدترین امکاناتی که این شرکت زیرمجموعه فیسبوک قصد دارد به پیام‌رسان خود بیافزاید شاهد آزمایش مرورگر داخلی و حالت جستجوی تصویری هستیم.

مرورگر داخلی این امکان را به شما می‌دهد تا صفحات وب را از طریق واتس‌اپ و بدون هیچ مرورگر اضافه دیگری، باز و مشاهده کنید. بنابراین برای بازکردن لینک‌ها نیازی به بستن واتس‌اپ و بازکردن مرورگر دیگری نخواهد بود. البته هنگام استفاده از مرورگر داخلی این اپ نمی‌توانید از صفحه موردنظر اسکرین‌شات گرفته و یا فیلمبرداری کنید. این مرورگر داخلی هنگام بازکردن صفحات خطرناک یا آلوده وب به شما هشدار می‌دهد. همچنین تاریخچه جستجوهای شما در این مرورگر توسط کاربران فیسبوک یا واتس‌اپ غیرقابل مشاهده است.

قابلیت دیگری که واتساپ در حال آزمایش آنست  امکان جستجوی تصویری نام دارد. عملکرد این قابلیت به این صورت است که در یک پنجره گفتگوی جدید با جستوگر گوگل قادر خواهید بود تا تصویر موردنظر را برای آن ارسال کرده و تصاویر مشابه با آن را بیابید. بدین ترتیب می‌توان بسیاری از عکس‌های غیرواقعی را به راحتی پیدا کرد. این موضوع می‌تواند بیش از پیش برای کاربران در کشورهایی مانند هند که درگیر اخبار جعلی هستند بسیار مفید واقع شود.

در حال حاضر هر دو قابلیت جدید واتساپ در نسخه بتای این پیام‌رسان در حال آزمایش می‌باشند. اما از اینکه چه زمانی این آپدیت به نسخه پایدار برنامه اضافه خواهد شد، حرفی به میان نیامده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا