کنسول و بازی

گوگل از پلتفرم گیمینگ Stadia و کنترلر جدید خود رونمایی کرد

گوگل در رویداد GDC 2019 با دست پر به میان آمده و از جدیدترین پلتفرم گیمینگ خود با عنوان Stadia پرده برداشت.

این پلتفرم با هدف بازی، تماشا کردن و توسعه بازی های ویدیویی روی تنها یک پلتفرم پرداخته شده است. به طور مثال شما می توانید پس از مشاهده کردن تریلری از بازی های Assassin’s Creed Odyssey در یوتیوب، اقدام به اجرای آن بازی کنید. به واسطه‌ی سرویس استریم گوگل، یعنی Stadia به راحتی و در عرض تنها 5 ثانیه می‌توانید تجربه‌ این بازی را آغاز کنید.

این سرویس جدید امکان به اشتراک گذاری ویدیو ها در یوتیوب را نیز فوق العاده آسان تر کرده است. جالب است بدانید از آنجایی که تمام بخش های این تکنولوژی توسط گوگل و در فضای ابری اداره و اجرا می شود، هیچ سخت افزار یا نرم افزاری اضافی برای خرید و مدیریت جریان های اینترنتی وجود ندارد. فیل هریسون، مدیر ارشد گوگل، وعده داد این پلتفرم روی کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و تلفن‌های همراه قابل دسترسی خواهد بود.

شما می‌توانید از کنترلرهایی که دارید برای کنترل بازی‌هایی که با سرویس Stadia روی پی سی یا لپ‌تاپ خود اجرا می‌کنید، استفاده کنید اما گوگل یک کنترلر اختصاصی را برای پلتفرم استریمینگ خود طراحی کرده که به دستگاه اجرا کننده‌ بازی متصل می‌شود و اجازه‌ کنترل بازی‌ها را به بازیکنان می‌دهد. لازم به ذکر است که این پلتفرم از قابلیت کراس پلی با دیگر پلتفرم‌های موجود در صنعت بازی، پشتیبانی می‌کند.

طبق گفته‌های مسئولان گوگل، سرویس Stadia توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست که در آینده حتی می‌تواند به کیفیت ۸K نیز ارتقا پیدا کند. همچنین قابلیت HDR و ویژگی‌های صوتی پیشرفته‌ی “surround sound” نیز برای این سرویس معرفی شده‌اند. در رابطه با کیفیت اینترنت کاربر نیز مسئولان شرکت گوگل قول داده‌اند تا این سرویس به اینترنت بسیار پرسرعتی نیاز نداشته باشد تا کاربران بسیاری قادر به استفاده از آن باشند.

گوگل برای راه اندازی استیدیا با آنریل، یونیتی و شرکت‌های مختلفی از جمله هاوک (Havok) همکاری می‌کند. علاوه بر این مارتین استرتن، یکی از مسئولان استودیو اید سافتور، در جریان کنفرانس روی استیج آمد و اعلام کرد بازی Doom Eternal از طریق این سرویس استریم قابل تجربه خواهد بود. در بخش دیگری از کنفرانس، گوگل از تاسیس استودیو بازی سازی Stadia Games and Entertainment خبر داد. این استودیو که توسط جید ریموند مدیریت می‌شود، وظیفه‌ تولید بازی‌های انحصاری را برای این سرویس استریم بر عهده خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا