گجت و پوشیدنی

آکیولس هدست واقعیت مجازی Quest و Rift S را معرفی کرد

شرکت آکیولس در GDC 2019 از جدیدترین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر کامپیوتر با عنوان Oculus Rift S رونمایی کرده که از سنسور داخلی برخوردار است.

یکی از مهمترین بهبودها در این نسخه از هدست، اضافه شدن سنسور داخلی است، به این معناست که نیازی به وسایل خارجی برای تشخیص حرکات هدست نباشد و کاربر راحت‌تر از قبل با آن کار کند. این شرکت نام این سنسورهای داخلی را Oculus Insight گذاشته است. این هدست همچنین دارای 5 سنسور داشته، درحالیکه هدست Quest تنها 4 سنسور دارد.

هدست واقعیت مجازی Rift S دارای دو نمایشگر با وضوح 2560 در 1440 پیکسل (هر چشمی معادل 1440 در 1280 پیکسلی) است و از نرخ بازسازی تصویر 80 هرتزی بهره می برد. موضوعی که کمپانی آکیولس علت آن را عدم نیاز به سخت‌افزارهای قدرتمندتر با وجود افزایش رزولوشن هدست می‌داند. همچنین حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از هدست واقعیت مجازی ریفت اس پردازنده اینتل Core i3-6100 یا AMD Ryzen 3 1200، رم 8 گیگابایتی، کارت گرافیک انویدیا GTX 960 یا AMD Radeon R9 290 و سیستم عامل ویندوز 10 خواهد بود.

علاوه بر این هدست Quest به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 و میزان فضای ذخیره سازی پایه 64 گیگابایت تجهیز شده است. این هدست ۷۲ هرتزی رزولوشنی معادل ۱۴۴۰*۱۶۰۰ دارد و در حالی که آکیولس ریفت اس از LCD بهره می‌برد، آکیولس کوئست نمایشگر OLED خواهد داشت. از دیگر تغییرات موجود می توان به طراحی بند جدید و حالتی مشابه پلی استیشن VR اشاره کرد که باعث ایجاد شرایط بهتر بازی برای کاربر خواهد شد.

همچنین خروجی صوتی هم برای هدست در نظر گرفته شده است و اجباری به استفاده از وسایل صوتی اضافه نخواهد بود، ولی جک ۳.۵ میلیمتری طراحی شده در هدست به کاربر اجازه می‌دهد در صورت تمایل از هدست‌های شخصی خود استفاده کند. این شرکت همچنین اشاره کرده که این هدست گجتی است که بر پایه نسخه قبلی یعنی آکیولس ریفت ساخته شده و با پیشرفت‌های فراوان خود اجازه می‌دهد بازیکن با همان بازی‌هایی که برای ریفت عرضه شده‌اند، تجربه بهتری را دنبال کند. کوئست در روز اول عرضه دارای بیش از ۵۰ بازی خواهد بود که دارندگان ریفت هم می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

باید اشاره کنیم که هر دو هدست Rift S و Quest قرار است با قیمت 400 دلار در بهار 2019 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا