گوناگون

انتشار اولین تصاویر از موشک فالکون هوی بلاک ۵

شرکت اسپیس ایکس از موشک Falcon Heavy Block 5 برای نخستین بار با انتشار یک فیلم و عکس رونمایی کرده است. این فیلم مرحل ساخت یکی از بزرگترین موشکهای سری فالکون هوی را نشان میدهد که قرار است روز سه شنبه به فضا پرتاب شود.

فالکون هوی (Falcon Heavy) که به اختصار (FH) نیز نامیده می‌شود، یک پرتابگر فضایی طراحی شده و توسعه داده شده توسط اسپیس‌ایکس است. این پرتابگر مشتق شده از فالکون ۹ بوده و دربرگیرندهٔ یک فالکون ۹ به عنوان قسمت مرکزی و دو بوستر تشکیل‌ شده از مرحلهٔ اول فالکون ۹ است.

موشک مذکور ۷۵ تن (۱۶۵ هزار پوند) وزن دارد و پس از انجام آزمایشاتی برای بررسی سیستم سخت افزاری آن را بر روی سکوی مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی (Pad 39A) قرار دادند. علاوه بر آن ویدئو، اسپیس ایکس تصاویری با وضوح 4k از ۲۷ موتور Merlin 1D نیز منتشر کرد. موتور راکت مرلین ۱ دی در سال ۲۰۱۲ توسط اسپیس‌اکس توسعه داده شد و در ۲۰۱۳ اولین پرواز خود را انجام داد.

اسپیس اکس برای راکت جدید خود ۳ برابر تقویت کننده‌ بیشتری نسبت به فالکون ۹ در نظر گرفته و مکانیزم اتصال این تقویت‌ کننده‌ها در تصاویر جدید کاملاً قابل مشاهده است.وظیفه این اتصالات و تقویت‌کننده‌ها تامین امنیت و کارایی راکت جدید است تا بتوان با کمک آنها، محموله‌های بسیار سنگینی را به فضا انتقال داد.

موشک فالکون هوی بلاک 5 با کمک موتور‌های Merlin 1D می‌تواند نیروی رانشی معادل ۲۵۵۰ تن را فراهم کند اما طبق توئیت ایلان ماسک، این راکت در نخستین تست خود تنها ۹۲ درصد از ظرفیت اصلی اش را به نمایش گذاشته و موفق شده نیروی رانشی معادل ۲۱۱۵ تن را ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا