سخت افزار

مایکروسافت از حذف safely remove برای جدا کردن USB خبر داد

مایکروسافت به‌طور رسمی تأیید کرده کاربران ویندوز ۱۰ مجبور نیستند برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به درایو USB، الزاما آن را قبل از خارج‌کردن Eject کنند.

جدا کردن ناگهانی حافظه‌های جانبی مشکلاتی را نظیر از دست دادن اطلاعات، صدمه دیدن فایل‌ها، هنگ کردن برنامه‌ها و حتی کرش کردن سیستم‌عامل به دنبال دارد. یکی از روش‌های رایج محافظت از حافظه‌های خارجی استفاده از گزینه Safely Remove است که تولیدکنندگان برای جلوگیری از سوختن، آسیب دیدن فایل‌ها یا کاهش طول عمر فلش دیسک‌ها آن را به شما پیشنهاد می‌دهند.

طبق ادعای ردموندی‌ها، ویندوز ۱۰ قابلیتی به‌نام «حذف سریع» دارد که به‌واسطه‌ آن به‌شما اجازه می‌دهد هروقت خواستید، درایو USB خود را از رایانه خارج کنید، بدون آنکه مشکلی برایش پیش بیاید. البته این قضیه تا زمانی صدق می‌کند که درحال‌انتقال فایل به آن USB درایو نباشید.

مایکروسافت به صورت رسمی تائید کرده که ویندوز 10 بیلد 1809 فاقد گزینه safely remove است. بدین ترتیب در زمانی که بین حافظه جانبی متصل شده به سیستم اطلاعاتی جابه‎جا نمی‌شود، می‌توانید آن را با خیال راحت جدا کنید. در نسخه‌های قبلی ویندوز 10 از تنظیمات Better performance به‌صورت پیش‌فرض برای مدیریت قطع اتصال حافظه خارجی استفاده می‌شد، اما نسخه 1809 این گزینه به Quick removal تغییر نام داده است. البته این مزیت بدون اثرات جانبی نیست و با توجه به عدم کش داده ها در این روش، انتقال اطلاعات بین پی‌سی و حافظه خارجی با سرعت کمتری انجام می شود.

مایکروسافت امکان غیرفعال سازی این حالت برای برخی دستگاه ها را نیز فراهم کرده است. چنین قابلیتی برای کاربرانی مفید است که در حالت تهیه بکاپ یا کپی اطلاعات حیاتی و کاری در حافظه خارجی هستند و اجرای صحیح و بدون اشکال فرایند را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا