فناوری

وزارت ارتباطات موفق به کسب جایزه اجلاس جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ شد

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، با انتشار توییتی اعلام کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برترین جایزه‌ی اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی (WSIS2019) را برنده شده است.

همچنین، وی اعلام کرد این جایزه از بین ۶ نامزد و به‌دلیل پیشرفت درخورتوجه شبکه‌ی علمی ایران به این وزارتخانه اهدا شده است. آذری جهرمی با اعلام کسب موفقیتی دیگر برای ایران در اینستاگرام نوشت:

امروز در ژنو جایزه ویژه «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» به ایران رسید. در اجلاس WSIS 2019 شش کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل توجه «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را برنده شدیم. شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره نمایندگان کشورهایی که فکر می‌کردند تحریم‌هایشان موثر است.

اجلاس جهانی جامعه‌ اطلاعاتی در ژنو سوئیس برگزار شد. آذری‌جهرمی در خلال این اجلاس گفت: با توسعه‌ خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخ‌گویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم؛ به‌طوری‌که دولت ایران در‌حال‌حاضر ۲۰۱ خدمت دولتی عمومی و ۷۳۴ خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش و سلامت و فرهنگ را به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به انجام بیش از 350 میلیون تراکنش در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (GSB) در سال گذشته، اعلام کرد که در حال حاضر 44 نهاد از جمله بانک مرکزی، پلیس، صنعت و غیره خدماتشان را در بستر GSB ارائه می‌دهند که تعداد این تراکنش‌ها فصل به فصل افزایش داشته و بیشترین میزان آن در فصل زمستان بوده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به تحریم‌های ایران گفت: «تحریم هایی که به صورت مستقیم کسب و کارهای میلیون‌ها شهروند ایرانی را تحت تاثیر قرارداده، به نحوی که آنها را از دسترسی به خدمات تحت وب و اپلیکیشن هایی که توسط تامین کنندگان جهانی ارایه می‌شود و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محروم کرده است. ایران تمایل به همکاری با تمام جامعه بین‌الملل به طور خاص همسایگان خود درمنطقه جهت تسهیل و توسعه ارتباطات کسب و کار با کسب و کار (b2b) و کسب و کار با مشتری (b2c) در جنوب غرب آسیا و فراتر از آن را دارد و ما با وجود تمامی چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، مسیرمان را به منظور تحقق اهدافمان همراه با خوشبینی و اعتماد بنفس ادامه خواهیم داد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا