شرکت سامسونگ تصمیم دارد تا در یک برنامه بلند مدت 10 ساله با بودجه نجومی 116 میلیارد دلاری تا سال 2030 تبدیل به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تولید کننده تراشه‌های موبایلی جهان شود.

برای این کار، قرار است به‌صورت سالانه طی حدود یک دهه آینده، بودجه ۹.۶ میلیارد دلاری برای این بخش از شرکت سامسونگ کنار گذاشته شود. سامسونگ امیدوار است که با این کار تا سال ۲۰۳۰، به سلطان بلامنازع صنعت تراشه‌سازی جهان بدل شود. در حال حاضر سامسونگ در برنامه 10 ساله خود برای گسترش بخش تولید تراشه‌های موبایلی، قصد رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند TSMC و کوالکام را دارد؛ این شرکت وظیفه تولید تراشه‌های طراحی شده توسط سایر شرکت‌ها مانند اپل را به عهده دارد.

در حال حاضر، در بخش تراشه‌های حافظه، سامسونگ حرف اول را می‌زند ولی بازار این تراشه‌ها رو به افول است. سامسونگ قصد دارد به غیر از حافظه، در دیگر زمینه‌ها هم تراشه‌های قدرتمند و همه‌فن‌حریفی را روانه‌ی بازار کند. طی این مدت، حدود ۱۵ هزار شغل در زمینه‌ی تحقیق و توسعه و بخش تولید این تراشه‌ها ایجاد می‌شود. سامسونگ‌ ۵۲ میلیارد دلار از این بودجه را صرف بهبود زیرساخت تراشه‌ها خواهد کرد و باقی این بودجه که مبلغ هنگفتی است، روانه‌ی بخش تحقیق و توسعه می‌شود تا بتواند تراشه‌های نوآورانه‌ای را تولید کند و توجه مشتریان بیشتری را جلب کند.

در نهایت باید دید که آیا سامسونگ در سال‌های آینده می‌تواند در بخش تراشه‌های موبایلی مانند تراشه‌های حافظه به موفقیت بزرگی دست پیدا کند یا که این پروژه گران قیمت در برابر رقبای قدرتمند موجود در بازار با شکست مواجه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *