امروز مایکروسافت از پیش‌نمایش خصوصی «ویژوال استودیو آنلاین» (Visual Studio Online) خبر داد. ویژوال استودیو آنلاین ویرایشگری کد آنلاین است و ردموندی‌ها آن را به‌عنوان مکمل ویژوال استودیو  و ویژوال استودیو کد توسعه داده‌اند.

این سرویس برپایه ویژوال استودیو کد، ویرایشگر کد دسکتاپ و متن باز محبوب مایکروسافت است. بنابراین این ویژوال استودیو آنلاین از کلیه افزونه‌های موجود برای ویژوال استودیو کد و ویژگی‌هایی چون محیط‌های کاری محبوب آن پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پشتیبانی از IntelliCode، ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت، برای کمک به کدنویسی توسعه‌دهندگان که امروزه دردسترس است، پیش‌بینی شده است.

ویژوال استودیو آنلاین یک ویرایشگر کد مکملی است که از محیط کاری ویژوال استودیو کد، پروژه ها و راهکارهای ویژوال استودیو، اینتلی کد و لایو شِیر پشتیبانی می کند. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان بدون نیاز به نصب فیزیکی ویژوال استودیو امکان کار و دسترسی به پروژه‌های خود به صورت آنلاین در هر مرورگر مدرنی را خواهند داشت.

همچنین می توانید از طریق آدرس online.visualstudio.com به محیط راه دور دسترسی داشته باشید و به سادگی از طریق مرورگر کدها را ویرایش کنید. این تغییر به خوبی نشان می‌دهد که تنها درآمدهای مایکروسافت نیست که از ابرها و سرویس‌های ابری منشا می‌گیرد. این شرکت آینده توسعه‌دهندگان خود را نیز روی ابرها تصویر کرده است. ویژوال استودیو آنلاین در حال حاضر به‌صورت پیش نمایش خصوصی در دسترس برخی توسعه‌دهندگان منتخب قرار گرفته و در آینده به‌صورت عمومی در دسترس دیگر دولوپرها خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *