مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی برای کاربران خط فرمان به نام ویندوز ترمینال (Windows Terminal) معرفی کرده است، یک ابزار به‌روزرسانی شده جدید خط فرمان برای ویندوز 10، که تم رابط کاربری غنی ارائه می‌دهد، و به کاربران اجازه می‌دهد تجربیات خود را شخصی‌سازی کنند.

اگر شما یک کاربر CMD، زیرسیستم ویندوز برای Linux، یا PowerShell هستید، ترمینال جدید ویندوز را تحسین خواهید کرد. این برنامه به کاربران اجازه استفاده از فونت های جدید و اموجی ها را می دهد و متن ها را با استفاده از پردازشگر گرافیکی رندر می کند. پشتیبانی از تب ها هم از قابلیت های دیگر این برنامه است. مایکروسافت وعده داده که ویندوز ترمینال می تواند تجربه استفاده از خط فرمان در محیط هایی مثل Cmd و PowerShell و WSL را به سطح تازه ای برساند.

مایکروسافت با انتشار بیانیه در سایت خود نوشت:

ویندوز ترمینال اپلیکیشن جدیدی برای کاربران خط فرمان ویندوز است که رابط کاربری با ایموجی، فونتهای غنی و واحد پردازش گرافیک، سرعت بخشیدن به رندر متن را ارائه می‌دهد. همچنین فراهم کردن پشتیبانی از چندین تب باز در نرم افزار و علاوه بر آن از تم و شخصی‌سازی به کاربران اجازه می‌دهد تا ترمینال خود را شخصی‌سازی کنند.

مایکروسافت پیشنمایشی از اپلیکیشن جدید ویندوز ترمینال خود به همراه دیگر اعلانات مانند هوش مصنوعی محاوره ایی (conversational AI) برای کورتانا و ویژگی‌های جدید اج کرومیوم در بیلد 2019 تهیه کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *