براساس گزارشات، شرکت اینتل به تازگی با پرداخت مبلغ 2 میلیارد دلار، یک استارتاپ تراشه ساز در حوزه هوش مصنوعی با نام Habana Labs را خریداری کرد. این معامله جدیدترین مورد از سرمایه‌گذاری‌های سنگین اینتل در هوش مصنوعی است که نام‌هایی مانند Nervana Systems و Movidius را شامل می‌شود.

در ماه جولای این شرکت از پردازنده آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Gaudi رونمایی کرد که قادر به چهار برابر کردن قدرت سیستم‌های مبتنی بر GPU یا پردازنده گرافیکی است. مدتی پیش، شایعاتی مبنی بر تصاحب این شرکت توسط اینتل منتشر شده بود، چرا که به نظر می‌رسد اینتل می‌خواهد در بازار هوش مصنوعی یکه تاز باشد.

اینتل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۴ میلیارد دلار روی حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری داشته باشد. این شرکت تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳.۵ میلیارد دلار درآمد حاصل از هوش مصنوعی داشته است که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

ناوین شنوی معاون اجرایی اینتل در رابط با خرید این استارتاپ بیان کرد:

خریداری هابانا استراتژی هوش مصنوعی ما را که فراهم آوردن راه حل‌های متناسب با هرگونه نیاز مشتریان است، پیشرفت می‌دهد. هابانا به طور خاص با خانواده پردازنده‌های آموزش هوش مصنوعی با کارایی بالا، مراکز داده ما را پشتیبانی خواهد کرد و یک محیط برنامه نویسی مبتنی بر استاندارد برای پرداختن به کارهای در حال توسعه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر اینتل انتظار دارد که هابانا به عنوان یک واحد تجاری مستقل و با مدیریت فعلی خود فعالیت کند. مقر این شرکت نیز همچنان در اسرائیل مستقر خواهد بود و آویگدور ویلنز مدیرعامل هابانا به مدیریت شرکت خود ادامه خواهد داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *