لپ تاپ

نسل جدید مک بوک پرو با پردازنده هشت هسته ای اینتل رونمایی شد

اپل به تازگی از نسل جدید لپ تاپ مک بوک ایر مجهز به پردازنده هشت هسته ای نسل نهمی اینتل رونمایی کرد. بزرگترین تغییر در نسخه 15 اینچی این محصول اعمال شده است. این لپ تاپ از این پس با پردازنده نسل نهم اینتل سری H در اختیار خریداران قرار می گیرد. در بالاترین نسخه شاهد استفاده از پردازنده اینتل Core i9 هستیم.

از آن جایی که پردازنده Core i9 اینتل دارای 8 هسته پردازشی و توان حرارتی 45 وات است، مک بوک پرو جدید را به اولین لپ تاپ اپل با این ویژگی تبدیل می کند. این شرکت اعلام کرده که مک بوک پرو جدید تا 40 درصد از پردازنده 6 هسته‌ای که تا پیش از این در دستگاه‌های مک استفاده می‌شد قدرتمندتر است و برای انجام کارهای پردازشی و گرافیکی بسیار مناسب است.

مدیر بخش بازاریابی محصولات مک در شرکت اپل برای معرفی و توضیح این محصول اعلام کرده که مک بوک پروی جدید که با پردازنده نسل نهم شرکت اینتل ساخته شده است ابزاری بسیار مناسب برای کد نویسی، ویرایش ویدیوها، توسعه و اجرای کلاس‌های آزمایشی به حساب میاید که می‌تواند با فرکانس پردازشی مرکزی و گرافیکی بالا تمام نیازهای کاربران را به صورت اختصاصی برطرف کند. گفتنی است که فرکانس پردازشی این دستگاه 4.7 گیگاهرتز است که توانایی نامحدودی را به کاربران ارائه می‌دهد.

نسخه 13 اینچی این لپ تاپ با تاچ بار همچنان دارای پردازنده های نسل هشتم اینتل است. علت این موضوع را باید در عدم عرضه نسل جدید پردازنده های سری U اینتل جستجو کرد، البته اپل به افزایش عملکرد پردازنده های این محصولات اشاره کرده است. این پردازنده ها همچنین دارای گرافیک Iris Plus هستند. در این لپ تاپ ها تغییرات دیگری اعمال نشده است. مک بوک پرو اپل در نسخه 13 اینچی و 15 اینچی با تاچ بار به ترتیب با قیمت پایه 1799 و 2399 دلار به فروش می رسند. نسخه های بدون تاچ بار بروزرسانی نشده اند و همچنان شاهد استفاده از پردازنده های نسل هفتم اینتل در آن ها هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا