نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس 67 با قابلیت WebRender و Cryptominer Blocker منتشر شد

موزیلا به تازگی نسخه 67 مرورگر فایرفاکس با چند قابلیت جدید نظیر WebRender و Cryptominer Blocker در دسترس قرار داد. کاربران می توانند از طریق نصب بروزرسانی ها و یا مراجعه به وب‌سایت مربوطه و دانلود فایل، از قابلیت های جدید فایرفاکس بهره مند شوند.

فایرفاکس 67 با بهبودهای متعدد در زمینه کارایی و قابلیت‌های جدید همراه است که می‌تواند تجربه وبگردی شما را بهبود بخشد. با هدف بهبود کارایی کلی، موزیلا چند تغییر چون پایین آوردن اولویت setTimeout در مواقع بارگذاری صفحات، به تعویق انداختن بارگذاری اجزای مرورگر تا زمان اجرا شدن Firefox و همچنین تعلیق زبانه‌های بلا استفاده را اعمال کرده است.

یکی از قابلیت‌های کلیدی مرورگر که مطمئناً با استقبال کاربران مواجه خواهد شد، مسدودکننده داخلی اسکریپت‌های ماینینگ (Cryptominer Blocker) و همچنین جلوگیری از Fingerprinting است که مانع از ردیابی شما توسط وب سایت ها می شود. شما می توانید از صفحه Custom settings بخش تنظیمات Content Blocking این گزینه‌ها را فعال کنید. بنابراین اگر فکر می‌کنید وب سایت‌های آلوده باعث کُند شدن سیستم شما می‌شوند، این قابلیت‌های جدید را امتحان کنید.

گزینه جدیدی نیز به منوی فایل اضافه شده که از طریق آن می توان مستقیما داده مرورگرهای دیگر را به فایرفاکس وارد کرد. به این ترتیب، فایرفاکس 67 به شما اجازه می دهد تا از طریق منوی اصلی و فرم های تکمیل خودکار، به لاگین های ذخیره شده دسترسی پیدا کنید. همگام سازی داده ها نیز با استفاده از منوی Toolbar، به راحتی امکان پذیر شده است. حالت Private Browsing نیز توانایی‌های جدیدی دریافت کرده است و حالا کاربران قادر به ذخیره کردن کلمه عبور برای وب سایت‌ها و همچنین امکان غیر فعال کردن افزونه‌ها است. صفحه کلید مجازی نیز بهبود یافته و حالا دسترسی به منوها بسیار آسان‌تر است.

اگر در حال حاضر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید، تا چند روز دیگر پیام بروزرسانی نسخه جدید برای شما ارسال می شود. در غیر این صورت می توانید با کلیک روی منوی Hamburger و سپس انتخاب گزینه های help و AboutFireFox، نسخه جدید را به صورت دستی نصب کنید. اگر هم به تازگی قصد استفاده از این مرورگر را دارید، می توانید با مراجعه مستقیم به وب‌سایت Firefox.com، نسخه جدید را دانلود کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا