نرم افزار و اینترنت

دستیار صوتی گوگل اسیستنت به اپلیکیشن ویز افزوده شد

گوگل امکان جدیدی را توسط دستیار هوشمند خود فراهم کرده است که به مسیریابی در اپلیکیشن Waze کمک می‌کند تا دیگر کاربران مجبور به لمس صفحه نباشند.

بسیاری از افراد برای مسیریابی خود از انواع اپلیکیشن های مسیریابی استفاده می کنند و ویز یکی از سرشناس ترین اپلیکیشن ها محسوب می شود. درواقع کاربران می توانند با کمک این ابزار نه تنها مسیریابی دقیقی داشته باشند، بلکه دوربین های کنترل سرعت، حوادث جاده ای و بسیاری از موارد ترافیکی را نیز بدانند.

اکنون خبرها حکایت از آن دارند که گوگل برای تسهیل استفاده از برنامه ویز از دستیار صوتی گوگل استفاده خواهد کرد. با این امکان جدید می‌توان برخی از ویژگی‌های این برنامه مسیریابی را از طریق دستورات صوتی و بدون ایجاد حواس پرتی کنترل کرد. بنابراین شما می‌توانید بدون اینکه نگاه و توجه خود را از جاده بردارید از مسائلی مانند ترافیک یا تصادف مطلع شوید یا مثلاً به ویز بگویید شما را از جاده‌های دارای عوارض عبور ندهد.

این ویژگی در حال حاضر تنها در ایالات متحده برای انگلیسی زبانان در دسترس است اما انتظار می‌رود که در آینده به کشورها و زبان‌های دیگر گسترش یابد. همچنین ویز را به ابزاری مفیدتر تبدیل می‌کند و از این پس بسیار سریع از هشدارها و خطرهای مسیر آگاه می‌شوید و دیگر برای تنظیم مسیر و شرایط خاص نیاز به توقف نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا