امنیتموبایل و تبلت

اکنون گوشی‌‌های اندرویدی یک کلید امنیتی برای ورود به حساب گوگل در iOS است

در حال حاضر، گوگل توانایی استفاده گوشی های اندرویدی به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی احراز هویت دومرحله ای برای آنلاک دستگاه های iOS برای کاربران فراهم کرده است.

شیوه کار بدین صورت است که ابتدا بایستی اطلاعات کامل حساب کاربری را در یک گوشی اندرویدی وارد کرده باشید. سپس اپلیکیشن Google’s Smart Lock را بر روی دیوایس مبتنی بر iOS نصب کرده و از طریق بلوتوث ارتباط دو دستگاه را با یکدیگر برقرار کنید.  به‌علاوه کاربر درکنار نصب اپلیکیشن مخصوص باید فرایند تأیید هویت دومرحله‌ای را فعال کند. گوشی اندرویدی نیز باید به اندروید ۷ نوقا یا نسخه‌ جدیدتر مجهز باشد.

به محض اینکه کاربر تصمیم به ورود به حساب کاربری گوگل در دستگاه iOS بگیرد، پیامی برای تأیید ورود در دستگاه اندرویدی نمایش داده می‌شود. با لمس دکمه‌ تأیید، پیام به دستگاه iOS ارسال شده و فرایند ورود تکمیل می‌شود. اگرچه سازوکارهای مبتنی بر بلوتوث هنوز به‌عنوان راهکارهای ایده‌آل امنیتی شناخته نمی‌شوند، اما همین روش‌ها هم بهتر از خاموش کردن کامل تأیید هویت دو مرحله‌ای خواهند بود.

در نگاه اول این شیوه ورود به گوشی آیفون یا تبلت آی‌پد (مدل‎هایی کنونی) کمی کسل کننده هست، چراکه سه نسل قبلی از دستگاه‌های مذکور حداقل دارای یک سنسور بیومتریک هستند. به هر حال گوگل معتقد است که به دلیل حذف دکمه‏‎های فیزیکی در آی‌پد، ممکن است این شیوه احراز هویت مورد استقبال برخی قرار گیرد؛ البته دلیل موجهی برای باز کردن آیفون از طریق یک گوشی اندرویدی وجود ندارد! این ویژگی از امروز برای تمام دارندگان اکانت گوگل قابل استفاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا