اپرا اولین مرورگر مخصوص گیمرها با نام Opera GX را معرفی کرد. نسخه‌ آزمایشی مرورگر جدید منتشر شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نسخه‌ی نهایی آن نیز منتشر شود.

مرورگر جدید اپرا، این امکان را می دهد تا میزان مصرف حافظه رم و پردازنده را محدود سازید در نتیجه از استفاده بی رویه از منابع سیستم جلوگیری خواهد شد. این قابلیت جدید گیمینگ در این مرورگر جدید بسیار کاربردی و مفید خواهد بود و ایجاد چنین محدودیت هایی با عملکرد خوب و کارایی بالایی همراه خواهد بود. از دیگر ویژگی های این مرورگر گیمینگ می توان به نمایش پنلی برای ارائه میزان مصرف حافظه رم و پردازنده اشاره کرد.

علاوه‌بر این، مرورگر اپرا GX، به قابلیت‌های دیگری نیز مجهز شده است. یکی از این ویژگی‌ها، سرویس استریم ویدیوی توئیچ (Twitch) متعلق به آمازون است که در سایدبار به‌صورت یکپارچه در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین میانبرهایی به سایت‌هایی همچون Discord و Reddit در مرورگر جدید اپرا دیده می‌شود. البته نسخه‌ جدید مرورگر اپرا GX نیز همانند نسخه‌ استاندارد این مرورگر، با نسخه‌ تحت وب واتس اپ، تلگرام و فیسبوک سازگار است.

رنگ بندی مرورگر Opera GX کاملا قابل شخصی سازی بوده و این رنگ بندی ها بهترین ها برای نسخه گیمینگ هستند اما نسخه پیش فرض آن زمینه مشکلی با بخش های قرمز رنگ است. Opera GX با قابلیت هایی چون سرویس VPN رایگان، مسدودسازی تبلیغات و پاپ آپ و دسترسی به سرویس های چت فیسبوک و واتساپ در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام اپرا، مرورگر اپرا GX هنوز در حال توسعه‌ است و در حال حاضر نسخه‌ی آزمایشی آن در دسترس گیمرها قرار گرفته است. انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی، نسخه‌ی نهایی مروگر مخصوص گیمینگ اپرا منتشر شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *