گوناگون

ماشین‌ ظرفشویی رباتیک به کمک رستوران ها می آیند

رستوران و غذاخوری‌های مختلف با کمبود کارگر برای ظرف شستن روبرو هستند. زیرا این شغل جذابیتی ندارد و دستمزد آن نیز بسیار اندک است. در همین راستا شرکت Dishcraft معتقد است ربات‌ها می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. این شرکت به تازگی از یک ماشین ظرفشویی رباتیک رونمایی کرده که می‌تواند انبوهی از ظرف‌های کثیف را در آشپزخانه‌های تجاری تمیز کند.

زمانی‌ که گارسون بشقاب‌های کثیف مشتریان را از روی میز آنها برمی‌دارد و با یک چرخ مخصوص به آشپزخانه می‌برد، تنها کافی است که آن را وارد یک ربات کند. پس از آن ربات بشقاب‌ها را تکان داده و از آب سرد و یک برس برای تمیز کردن سطح آن‌ها استفاده می‌کند. این کار تنها در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. سپس دوربین‌هایی که با “هوش مصنوعی” هدایت می‌شوند، ظرف‌ها را اسکن می‌کنند تا قبل از ورود به سبد ظرف‌ها، از تمیز شدن اولیه سطح آن‌ها اطمینان حاصل شود.

هنوز قیمت این ربات مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد بهای آن برای استفاده در خانه چندان مناسب نیست. با وجود ابداع چنین فناوری‌هایی، نگرانی راجع به عواقب اتوماسیون ادامه می‌یابد. درست است که کسی تمایلی به ظرف شستن ندارد، ولی این کار در رستوران‌ها یک شغل محسوب می‌شود و می‌تواند برای خیلی از افراد بیکار شغل ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا