کمپانی رزبری پای از نسل چهارم این کامپیوتر ارزان رونمایی کرده که دارای بروزرسانی های بسیار مهمی است. رزبری پای 4 در مقایسه با گذشته قادر به تولید قدرت بیشتری است؛ با این حال قیمت آن ثابت باقی مانده است.

نسل چهارم کامپیوتر رزبری پای شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی 64 بیتی از نوع Cortex-A72 می‌شود که عملکرد آن نسبت به نسل گذشته سه برابر سریع‌تر است. نسل جدید این کامپیوتر تک بردی که حافظه رم LPDDR4 با حجم 4 گیگابایت مجهز شده است و برای دریافت تصاویر به تراشه گرافیکی VideoCore VI با قابلیت پشتیبانی از OpenGL ES 3.x استفاده شده است. این تغییر، عملکرد 3 برابری این کامپیوتر کوچک را در مقایسه با رزبری پای 3 مدل +B به همراه دارد.

علاوه بر CPU، رزبری پای 4 در زمینه رم نیز با بهبود همراه بوده است. این محصول به‌جای رم LPDDR2، به رم LPDDR4 مجهز شده است. پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این کامپیوتر جیبی قادر به اجرای ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه است. همچنین در قسمت درگاه‌های این محصول شاهد دو درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB-C، دو خروجی میکرو HDMI با پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم، خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون و درگاه کابلی شبکه گیگابیت هستیم. در بخش اتصالات بی‌سیم این دستگاه شاهد استفاده از کیت بلوتوث 5 و شبکه Wi-Fi دو بانده با استاندارد 802.11ac هستیم.

این دستگاه در نسخه پایه خود مجهز به 1 گیگابایت رم، قیمتی برابر با 35 دلار دارد که تفاوتی را در مقایسه با گذشته تجربه نکرده است. مدل دارای 2 گیگابایت رم با قیمت 45 دلار و نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم آن با قیمت 55 دلار به فروش می رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *