مدیاتک روز گذشته در مراسمی از تراشه جدید i700 در زمینه هوش مصنوعی اینترنت اشیا رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند حتی با استانداردهای گوشی های هوشمند است، بنابراین احتمال می رود که این تراشه به دوربین های امنیتی، نمایشگرهای هوشمند و دیگر برنامه ها راه پیدا کند.

تراشه مدیاتک i700 دارای هشت هسته پردازشی است که شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می شود. در کنار این موارد می توان به گرافیک IMG PowerVR GM 9446 با سرعت 970 مگاهرتز و پشتیبانی از حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4x با سرعت 1866 مگاهرتز اشاره کرد.

همچنین این تراشه از قابلیت واحد پردازش عصبی دوگانه بهره گرفته که سرعت تشخیص چهره را پنج برابر نسبت به نسل قبلی اش i500 افزایش می دهد. از سوی دیگر، این تراشه از محبوب ترین فریم های یادگیری عمیق Android Neural Networks API پشتیبانی می کند. تراشه i700 می تواند به دوربین تکی 32 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 24 و 16 مگاپیکسلی متصل شود. در پیکربندی دوم، می تواند از موتور پیش ساخته سنجش عمق و تخمین فاصله استفاده کند. همچنین قابلیت های تخمین حالت و ردیابی حرکت برای اپلیکیشن های فیتنس و واقعیت افزوده در دسترس هستند.

به لحاظ ارتباطی، این تراشه از استاندارد (Wi-Fi 5 (2×2 802.11ac و بلوتوث 5.0 پشتیبانی کرده و یک مودم Cat. 12 LTE برای موبایل هم وجود دارد. مدیاتک هدف از ارائه این تراشه را برای کاربردهای نظیر کنترل دسترسی ساختمان های هوشمند، تشخیص جهره برای تایید پرداخت، دستگاه های فیتنس و سرگرمی و حتی وسایل نقلیه مستقل در کارخانه ها و انبارها (چیزی شبیه روبات ها در انبار آمازون) می داند. انتظار می رود که این تراشه سال آینده میلادی به تولید انبوه برسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *