نرم افزار و اینترنت

گوگل اسیستنت بزودی جایگزین Voice Search در برنامه گوگل می شود

امکان جستجو در اینترنت به کمک فرمان‌های صوتی چندین سال زودتر از ظهور دستیارهای هوشمند به دست کاربران رسید. اما امروز با روی کار آمدن دستیارهای دیجیتالی، کاربران نه تنها می‌توانند جستجوی خود در وب را از طریق فرمان‌های صوتی انجام دهند بلکه با تایپ از طریق کیبورد نیز به این مقصود می‌رسند.

در همین راستا، گوگل تصمیم دارد که بدلیل کمرنگ شدن اپلیکیشن Voice Search، دستیار صوتی گوگل اسیستنت را جایگزین این اپلیکیشن کند. به این معنا که حالا تمام جستجوهای صوتی پلتفرم اندروید را دستیار اسیستنت مدیریت خواهد کرد. خوشبختانه در پی این تصمیم، رابط کاربری Voice Search دستخوش تغییرات بزرگی نشده و باز هم با همان محیط آشنای قبلی مواجه هستید.

گوگل به طور آزمایشی آیکون نماد گوگل اسیستنت را جایگزین Voice Search در برخی از دستگاه اندرویدی ارائه کرده است. احتمالا اگر نسخه 10.24 پایدار یا نسخه 10.28 بتای اپلیکیشن گوگل را نصب کرده باشید، شما هم این تغییر را در ساختار گوگل مشاهده کنید. در غیر اینصورت برای مشاهده باید تا انتشار آپدیت نهایی برنامه گوگل منتظر بمانید. گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییر در پلتفرم اندروید اعلام نکرده است اما به نظر نمی‌رسد که تا این تغییر فاصله زیادی داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا