موبایل و تبلت

کسب امتیاز +A نمایشگر گلکسی نوت 10 از دیسپلی‌میت

سامسونگ بار دیگر از آزمایش نمایشگر موسسه دیسپلی میت سر بلند بیرون آمده است. این بار گلکسی نوت 10 پلاس لقب بهترین نمایشگر اولد را از آن خود کرده و 13 رکورد در زمینه کیفیت نمایشگرها را شکسته است. رکوردهای جدید شامل مواردی از جمله دقت رنگ مطلق و کنتراست هستند.

از نظر دقت رنگ، کنتراست، مدیریت صحیح خودکار رنگ‌ها نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس بی‌رقیب است. امکان تنظیم دستی نمایشگر در حالت DCI-P3 Natural دقت رنگی این نمایشگر بی‌رقیب است. به لطف Deep Red OLED این نمایشگر DCI-P3 را به‌صورت 100 درصدی پوشش می‌دهد. مد sRGB Natural نیز که عموماً برای تماشای عکس‌ها و فیلم از دوربین یا تماشا محتوای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، دقت رنگی بی‌نظیری دارد. تفاوت در دقت رنگ (JNCD) در هر دو حالت 0.4 است که این یک رکورد به حساب می‌آید.

داشتن صفحه نمایشی که در بسیاری از زمینه‌ها رکوردشکنی کرده است، عاملی مهم در تصمیم کاربران برای خرید گوشی هزاردلاری به‌شمار می‌رود. سامسونگ در طراحی گوشی مذکور بر بهبود کیفیت تصویر و دقت رنگ تمرکز کرده است؛ چراکه تقریبا به حد اعلای عملکرد سایر سخت‌افزارها دست پیدا کرده بود. سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰ پلاس، بیشترین حد روشنایی صفحه‌نمایش را به ۱,۳۰۸ نیت افزایش داده است که تقریبا ۲۵ درصد از اوج روشنایی گلکسی نوت ۹ بیشتر است؛ بنابراین، احتمالا هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت که در آن کاربر در خواندن صفحه‌نمایش ناتوان باشد.

براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، روزنه‌ی دوربین سلفی در وسط صفحه‌نمایش Infinity-O این گوشی، تنها ۰.۱۵ درصد کل فضای نمایشگر را اشغال کرده است و سامسونگ ادعا می‌کند این میزان، حدود ۲۶ درصد از روزنه موجود در صفحه‌نمایش سری گلکسی اس ۱۰ کوچک‌تر است. سامسونگ در گلکسی نوت 10 پلاس میزان نور آبی مضر را هم تا 37.5 درصد نسبت به گلکسی نوت 9 کاهش داده و این در حالی است که گاموت رنگی عریض هم تحت تأثیر منفی قرار نگرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا