سونی به تازگی مدل جدیدی از پخش کننده داخل خودرو با نام XAV-AX8000 رونمایی کرده که و از پلتفرم های اندروید اتو (Android Auto) و کارپلی (CarPlay) هم پشتیبانی می‌کند. این گیرنده خودرو امکان نصب نمایشگر متحرک را برای رانندگان فراهم می‌کند.

این کیت اندروید اتو با وجود داشتن نمایشگر 8.95 اینچی، به راحتی در فضای تک DIN خودرو نصب می‌شود. برای جا دادن آن روی داشبورد، می‌توانید با حالت شناوری که دارد عمق، ارتفاع و زاویه دلخواه را تنظیم کنید. گیرنده XAV-AX8000 قابلیت استفاده از Carplay و Android Auto را با یواس‌بی خواهد داشت و روی هر دو پلتفرم قابلیت کنترل صوتی برای آن فراهم شده است.

سونی قصد دارد با یک آپدیت فرم‌ور قابلیت پشتیبانی از پلتفرم  Abalta’s WebLink را هم اراده دهد. با این پلتفرم کاربران اندروید و iOS میتوانند برخی از اپ‌های اسمارت‌فون‌ها مثل یوتیوب که در Android Auto و Carplay  پشتیبانی نمی‌شوند را روی نمایشگر سیستم سرگرمی/اطلاع‌رسانی (infotainment) خودروی خود اجرا کنند. در بخش صوتی XAV-AX8000 از یک تقویت‌کننده داخلی 4 کاناله که هرکدام 55 وات قدرت دارند اتصال بلوتوث و فرمت‌های کدک SBC و AAC استفاده می‌کند. خودروهایی که دوربین‌های به سمت عقب دارند هم می‌توانند به این گیرنده متصل شوند.

مانند بسیاری از کیت های Android Auto، این یکی هم گران است و با قیمتی در حدود 600 دلار عرضه می‌شود. البته با وجود رونمایی، ظاهرا سونی فروش آن را از ماه دسامبر آغاز خواهد کرد. ناگفته نماند که نام این محصول XAV-AX8000 است و شاید بد نمی‌شد اگر سونی اسم بهتری برای آن انتخاب می‌کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *