نرم افزار و اینترنت

موزیلا نسخه 69.0 مرورگر فایرفاکس را در اختیار کاربران قرار داد

شرکت موزیلا روز گذشته بروزرسانی جدید مرورگر فایرفاکس 69 را با چند قابلیت جدید در اختیار کاربران قرار داد. نگارش جدید هنوز برای کاربران به صورت آپدیت OTA ارائه نشده است اما امکان دانلود مستقیم آن از سرورهای FTP موزیلا وجود دارد.

مهمترین تغییر عمده در این نسخه مربوط به کاربران مک اتفاق افتاده است. این نسخه از مرورگر برای کاربرانی که دارای لپ تاپ با دو کارت گرافیک مجزا هستند، حالا مصرف کمتر باتری را تجربه خواهند کند و هنگام مواجه شدن با محتوای WebGL به طور خودکار از پردازنده گرافیکی با مصرف پایین تر استفاده کرده تا عمر باتری لپ تاپ و یا دستگاه های دیگر دوام بیشتری داشته باشد.

افزون بر این، در نسخه جدید فایل در حال های دانلود را در قسمت Finder نمایش می دهد. در نسخه ویندوزی هم شاهد تغییرات و پیشرفت داشته است. اولین ویژگی امکان سطوح اولویت فرآیند محتوا را مشخص می‌کنند. با اینکار به ویندوز اجازه می دهد تا پردازش بیشتری برای تب های فعال نسبت به تب های پس زمینه استفاده کند. دوم اینکه فایرفاکس از افزونه احراز هویت HmacSecret از طریق ویندوز Hello در آپدیت ویندوز 10 ما مه 2019 پشتیبانی می کند.

تغییر دیگر فایرفاکس 69 به چگونگی کار با پلاگین فلش پلیر مربوط می‌شود. حالا هر بار که از یک صفحه حاوی محتوای فلش بازدید می‌کنید، مرورگر برای فعال کردن فلش پلیر به اجازه شما نیاز دارد. همچنین دیگر فایل‌های userContent.css و userChrome.css به طور خودکار بارگذاری نمی‌شوند. شما می‌توانید فایرفاکس 69.0 را برای لینوکس، مک یا ویندوز از طریق سرورهای رسمی موزیلا دانلود و نصب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا