نرم افزار و اینترنت

فیسبوک مشغول آزمایش پنهان‌کردن تعداد لایک پست‌ها است

شرکت اینستاگرام که جزو زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شود چندی پیش از تصمیم خود برای پنهان کردن قابلیت نمایش تعداد لایک‌ها در این اپلیکیشن تصویرمحور خبر داد و اعلام کرد که از این طریق قصد دارد تا تمرکز کاربران بر روی تعداد لایک‌ها را به سمت محتوای به اشتراک‌ گذاشته‌شده معطوف کند.

حالا به نظر می رسد شرکت مالک اینستاگرام یعنی فیسبوک قصد دارد تعداد لایک پست ها را حذف کند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با این برنامه منتشر نشده است. در این آزمایش، فیس بوک به جای نشان دادن تعداد کل لایک های یک پست، تنها نام تعدادی از دوستان کاربر که این پست را لایک کرده اند نمایش خواهد داد. این موضوع دقیقا همان آزمایشی است که اینستاگرام در برخی کشورها اجرا کرده است. این شبکه اجتماعی در صحبت با وب سایت TechCrunch تایید کرد که آزمایش مخفی سازی لایک در آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

البته فعلا تصمیم برای حذف لایک‌ها، در مرحله بررسی و آزمایش قرار دارد و تنها بر روی اکانت‌های برخی از کاربران اجرا خواهد شد. متاسفانه فیسبوک نیز اطلاعات دقیقی را در این زمینه ارائه نداده و مشخص نیست که این طرح از چه زمان و در کشورهایی اجرا خواهد شد. اما بی‌تردید با عملی شدن این تصمیم، مدیران فیسبوک شاهد تغییر در نحوه استفاده کاربران از این شبکه  اجتماعی پرطرفدار خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا