موبایل و تبلت

شیائومی بدنبال ساخت چهار گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی است

سال گذشته شاهد بهره‌گیری تعداد زیادی از گوشی‌ها از سنسورهای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بودیم و به نظر می‌رسد زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم، قرار است دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند همه‌گیر شوند.

طبق گزارش XDA Developers، شیائومی مشغول ساخت ۴ گوشی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که از اسامی رمزی tucana، draco، umi و cmi بهره می‌برند. اپلیکیشن Mi Gallery حالا قادر به نمایش تصاویر 108 مگاپیکسلی در وضوح تصویر کامل است اما این قابلیت تنها برای گوشی‌های مورد بحث است. بنابراین دست کم چهار گوشی آتی شیائومی قادر به گرفتن تصاویر 108 مگاپیکسلی خواهند بود.

با توجه به اطلاعاتی که تا حالا منتشر شده، این گوشی‌ها از سنسور ISOCELL Bright HMX ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند که نخستین سنسوری است که مرز ۱۰۰ مگاپیکسلی را رد می‌کند و سامسونگ آن را با همکاری شیائومی طراحی کرده است. سامسونگ می‌گوید به لطف فناوری ترکیب پیکسل‌ها، این سنسور می‌تواند در محیط‌های کم‌نور نور بیشتری دریافت کند و در نهایت عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی روشن‌تری را ارائه کند.

در صورتی که شیائومی تنها یک گوشی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه کند، احتمالاً تغییرات اپلیکیشن Mi Gallery با هدف امکان مشاهده تصاویر 108 مگاپیکسلی بر روی گوشی‌های دیگر است. بنابراین ممکن است تنها به چهار گوشی یاد شده محدود نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا