اپل در فاصله‌ی چند روز پس از انتشار رسمی سیستم‌عامل iOS 13، نخستین به‌روزرسانی مهم آن را با نام iOS 13.1 به‌همراه iPadOS و tvOS 13 برای دستگاه‌های مقصد منتشر کرد.

سیستم عامل iOS 13.1 شامل بهبودهای متعددی است که در iOS 13 لحاظ نشده اند. از جمله این بهبودها می توان به گزینه Share ETA در اپلیکیشن Maps، به اشتراک گذاری صوت و غیره اشاره کرد. در نسخه جدید، ویژگی جدید اپل به نام Lyrics به برنامه Music اضافه شده است، به نحوی که در خطوط مربوط به آهنگ در حین پخش آن هایلایت می شوند. همچنین کاربر می تواند با زدن روی خط دلخواه، پخش آهنگ را از آن بخش خاص ادامه می دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل iPadOS، اضافه‌شدن ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی است. این ویجت‌ها در کنار آیکون‌های معمولی اپلیکیشن‌ها به‌نمایش در می‌آیند و باعث می‌شوند کاربر بتواند صفحه‌ اصلی آیپد را به‌شکل‌آزادانه‌تری نسبت به قبل شخصی‌سازی کند. نسخه‌ای که امروز منتشر شده است، نسل اول سیستم‌عامل iPadOS به‌شمار می‌آید و همانطور که انتظار می‌رفت، به بسیاری از ویژگی‌های iOS جدید مجهز شده است؛ از جمله حالت دارک، اعمال به‌روزرسانی‌هایی در اپل مپس، اپلیکیشن فوتوز، یادآوری و حتی پشتیبانی از کنترلر ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ۴ در آیپدها می باشد.

اپل همچنین مدعی شده است که مرورگر سافاری در iPadOS تجربه‌ای در سطح رایانه‌های دسکتاپ ارائه می‌دهد؛ iPadOS همچنین توانایی ویژه‌ای در زمینه‌ی مالتی تسکینگ دارد. افزون بر این‌ها، اپلیکیشن Files به‌روزرسانی شده است تا مدیریت فایل‌ها و تصاویر در آیپد راحت‌تر شود. توجه داشته باشید که نحوه بروزرسانی دستگاه، مانند همیشه است. به طوریکه با رفتن به آدرس Setting->General->Software Update نسخه جدید دانلود و نصب می شود. با عرضه سیستم عامل iOS 13.1 ، کاربرانی که از نسخه بتا استفاده می کنند، می توانند پروفایل آزمایشی خود را حذف کرده و از قابلیت های نسخه نهایی بهره مند شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *