طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، اینستاگرام آزمایش حالت تاریک را برای نسخه اندروید اپلیکیشن خود آغاز کرده است. نسخه ۱۱۴.۰.۰.۲۴ که برای کاربران عضو گروه بتا نسخه اندروید این اپلیکیشن عرضه شده، از حالت تاریک بهره می‌برد.

اگر گوشی شما مبتنی بر اندروید ۱۰ است و از این نسخه اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنید، فعال کردن حالت تاریک سیستم‌عامل گوشی منجر به فعال‌سازی حالت تاریک اینستاگرام می‌شود. با این کار، بخش‌های مختلف این اپلیکیشن مانند دایرکت مسیج و همچنین IGTV تیره و تاریک می‌شوند.

برای فعال کردن این قابلیت کافیست که نسخه بتای اپلیکیشن را نصب کرده و به بخش Settings / Display / Advanced / Device Theme بروید و گزینه سوئیچ به حالت دارک مود را انتخاب کنید. نکته جالب پشتیبانی این حالت از Night Mode گوشی‌های سامسونگ است. یعنی این قابلیت به نوعی با اندروید ۹ هم سازگار است. البته برای این کار باید کمی بیشتر زحمت بکشید و صرفا با فعال شدن دارک مود، این قابلیت در اینستاگرام فعال نمی‌شود.

همانطور که گفتیم، فعلا برای اینستاگرام‌ این قابلیت در حالت آزمایشی قرار دارد و در برخی صفحات، نوار فوقانی موبایل که حاوی بخش‌هایی مانند ساعت، باتری و آیکون‌ نوتیفیکیشن‌های مختلف است، پنهان می‌شوند. اما چنین مشکلاتی مطمئنا خیلی زود برطرف خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *