کنسول و بازی

قابلیت ریموت پلی پلی‌استیشن 4 بزودی از اندروید پشتیبانی می‌کند

سونی به تازگی نسخه 7.0 نرم افزاری سیستم پلی استیشن 4 را با قابلیت هایی همچون Remote Play و Party معرفی کرده است. این نسخه نرم افزاری قرار است همین هفته در دسترس کاربران آمریکایی قرار گیرد.

در حال حاضر، قابلیت ریموت پلی، به کاربران اجازه می دهد تا بازی های کنسول پلی استیشن 4 را روی هر دستگاه مبتنی بر اندروید نسخه 5.0 یا بالاتر اجرا کنند. این قابلیت در واقع از سال 2014 روی گوشی های اندرویدی موجود بود، ولی تنها امکان اجرای بازی ها روی دستگاه های سونی بود. در حال حاضر اپلیکیشن Remote Play روی فروشگاه پلی استور در دسترس قرار گرفته است. سونی در اوایل سال جاری پشتیبانی از iOS را به کنسول اضافه کرده بود، بنابراین گسترش پشتیبانی از دستگاه های اندرویدی دور از ذهن نبود.

علاوه بر این، قابلیت بعدی Party Chat یا چت مهمانی است که اکنون تعداد کاربران دو برابر شده و از 8 به 16 نفر افزایش پیدا کرده و به گفته سونی اتصال و کیفیت بهتری برخوردار است. همچنین از ویژگی گفتار به متن بهره گرفته که متن مورد نظر را رونویسی کرده و آن را طریق اپلیکیشن PS4 Second Screen نمایش می دهد. هر چند که اکنون در ایالات متحده موجود است. سونی نگفته است که آیا این ویژگی به مناطق دیگر خواهد آمد یا خیر.

همچنین کاربران می توانند کنترلرهای بیسیم DualShock 4 را از طریق بلوتوث به اپلیکیشن ریموت پلی در اندروید، آیفون، آیپد و مک استفاده کنند. برای انجام این کار کافیست که باید دستگاه ها مبتنی بر یکی از سیستم های Android 10 ، iOS 13 ، iPadOS 13 یا macOS Catalina (منتشر شده در ماه اکتبر) باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا