موبایل و تبلت

گوگل مپس با قابلیت راهنمایی صوتی پیشرفته بروز رسانی شد

گوگل در بروزرسانی جدید گوگل مپس قابلیت راهنمای صوتی را به طور خاص برای افراد دارای بینایی ضعیف بهینه سازی کرده است. قابلیت جدیدی که از امروز در دسترس قرار گرفته، به کاربران توانایی دریافت راهنمای صوتی دقیق مسیریابی را می دهد.

تا پیش از آپدیت جدید گوگل مپس کاربر را از پیچ ها و چهار راه های پیش رو باخبر می کرد؛ ولی در نسخه جدید فاصله رسیدن به پیچ با جزییات به کاربر گفته شده و در صورتی که او در حال نزدیک شدن به چهار راه شلوغ باشد اپلیکیشن او را در جریان قرار خواهد داد تا بیشتر احتیاط کند. این قابلیت به افراد کم بینا و یا نابینا، کمک می کند تا در مسیر درست حرکت کنند و چنانچه مسیر را اشتباه بروند به آنها هشدار می دهد.

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود قابلیت جدید گوگل مپس را اعلام کرد که با فعال کردن این قابلیت راهنمایی های صوتی با جزییات بیشتری انجام می شود تا افراد کم بینا و نابینا با دغدغه کمتری به مقصد برسند. گوگل می گوید قابلیت جدید علاوه بر افراد کم بینا، برای افرادی که بینایی خوبی دارند اما می خواهند برای اولین بار به جایی سفر کنند هم کاربردی خواهد بود.

گزینه اطلاعات راهنمایی صوتی در مسیریابی پیاده روی، روی اندروید و آی او اس در دسترس قرار گرفته است. گفتنی است که این قابلیت تنها به زبان های انگلیسی در آمریکا و ژاپنی در کشور ژاپن موجود بوده و اما پشتیبانی از زبان ها و کشور های اضافی در آینده اضافه می شود.

پس از نصب بروزرسانی گوگل مپس، می توانید از طریق تنظیمات اپلیکیشن، این قابلیت را فعال کنید. برای تجربه استفاده از این قابلیت کافیست که روی Navigation را انتخاب کنید و سپس گزینه Detailed voice guidance را در پایین فهرست Walking options پیدا و آن را فعال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا