امنیت

شناسایی 857 درگاه جعلی پرداخت توسط مرکز ماهر

مرکز ماهر از شناسایی و حذف ۸۵۷ درگاه و صفحه پرداخت بانکی جعلی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بر لزوم فعالسازی سرویس رمز دوم یکبار مصرف بانکی تاکید کرد.

 مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در توئیتر اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۷ درگاه و صفحه پرداخت بانکی جعلی (فیشینگ) توسط مرکز ماهر شناسایی و حذف شده است. در این راستا درصد موفقیت در حذف صفحات فیشینگ ایرانی با کمک مراکز cert بین المللی و مراکز میزبانی بین المللی ۹۵ درصد بوده است. سهم عمده صفحات جعلی در مراکز میزبانی بین المللی وب به شرح زیر است.

بیش از ۱۳۰ مورد از صفحات جعلی تحت حفاظت cloudflare (سرویس بهبود عملکرد امنیت سایتها) بوده اند. مرکز ماهر با تاکید بر اینکه لیست صفحات فیشینگ بانکی پس از اقدام به صورت ماهانه برای شرکت شاپرک و پلیس فتا و مرکز کاشف ارسال می‌شود، اقدامات عملیاتی پس از شناسایی دامنه‌های فیشینگ را شامل شناسایی میزبان و ثبت کننده دامنه و نیز حذف صفحات میزبانی شده و دامنه ثبت شده و مسدودسازی حساب کاربر متخلف با همکاری میزبان اعلام کرد.

در این راستا عمدتا موضوعاتی که کاربران را به درگاههای بانکی جعلی هدایت می‌کنند شامل موارد خرید شارژ، اینترنت هدیه، مسائل غیراخلاقی، سایتهای شرط بندی و پیش بینی،  یارانه، کارت سوخت، فروشگاههای اینترنتی، فروش فالوور، باشگاه مشتریان، دریافت و فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف است. این مرکز اعلام کرد که بدون شک اثرگذاری هر روش مقابله با فیشینگ نسبی است و تنها راه مقابله موثر و کاهش شدید موفقیت حملات فیشینگ فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف در شبکه پرداخت بانکی است.

در این باره امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در توئیتر نوشت: هرچند مقابله و شناسایی فیشینگ‌ها وظیفه مستقیم ما نیست اما ۹۵ درصد این موارد را با همکاری مراکز جهانی انجام دادیم. شناسایی و مسدودسازی مشترک برپایه قواعد جهانی، راهبرد پایدارتری در برابر حجم بالای سوءاستفاده‌ها است. باور دارم تنها راه مقابله با چالش‌های جهانی استفاده از قواعد جهانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا