اداره آتش نشانی لس آنجلس اعلام کرده که قصد دارد تعداد پهپادهای مورد استفاده برای خاموش کردن حریق های مختلف را دو برابر کند. این سازمان که یکی از بزرگترین مراکز آتش‌نشانی آمریکا است، موفق شده بودجه‌ای به مبلغ ۶۹۱ میلیون دلار جذب کند، بیش از ۳۵۰۰ کارمند داشته باشد و به ۴۹۲ هزار و ۷۱۷ تماس پاسخ دهد.

این اداره از پنج ماه قبل همکاری با شرکت چینی DJI را به منظور استفاده از پهپادهای آتش نشان آغاز کرده است. در ابتدا ۱۱ پهپاد بدین منظور خریداری شدند که حالا قرار است تعداد آنها به ۲۲ پهپاد افزایش یابد. از این پهپادها برای خاموش کردن مواد مشتعل خطرناک، جستجو در میان آتش و مدیریت عملیات امداد و نیز نجات افراد گرفتارشده در آب و در حال غرق شدن استفاده می شود. همچنین در صورت وقوع آتش سوزی های وسیع مانند اشتعال گسترده در جنگل ها می توان از پهپادها برای نقشه برداری و تهیه نقشه دقیق از وسعت محل آتش سوزی استفاده کرد.

بیل چن، مدیر بخش مشارکت در سرمایه‌گذاری شرکت DJI در بیانیه‌ای گفت:

ما از مشارکت خود با سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس که یکی از سازمان‌های عمومی ایمنی به شمار می‌رود، خوشحال هستیم و قصد داریم به آنها کمک کنیم تا از مزایای فناوری پهپاد DJI استفاده کنند. ما طی این همکاری، به بینش ارزشمندی در مورد پیچیدگی‌های به کارگیری پهپادها در شرایط ضروری دست خواهیم یافت.

یکی از مزایای تثبیت این برنامه، این است که پهپادها می‌توانند هشدارهایی را در زمان واقعی ارائه دهند و جنبه دیداری بهتری در مورد مشکل مورد نظر فراهم کنند تا بهتر در مورد آن تصمیم‌گیری شود. اگرچه در حال حاضر، فناوری‌های بسیاری می‌توانند به سازمان آتش‌نشانی کمک کنند اما پهپادها، ابزاری تطبیق‌پذیرتر و ارزشمندتر برای این کار هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *