گوناگون

ولوکوپتر نمونه اولیه از پایانه تاکسی هوایی را به نمایش گذاشت

شرکتی آلمانی موسوم به ولوکوپتر، به تازگی نمونه اولیه از پایانه تاکسی هوایی با نام VoloPort در سنگاپور به نمایش گذاشته است. هدف استارتاپ ولوکوپتر از ارائه سرویس‌های تاکسی هوایی، کم کردن ترافیک و آلودگی‌های شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد است.

این پایانه جدید قرار است به عنوان محلی برای استقرار و جا‌به‌جایی مسافران از طریق تاکسی این شرکت باشد که با کمک ۱۸ موتور دوار، می‌توانند ۲ مسافر را منتقل کنند. به گفته شرکت، این تاکسی های هوایی قادر هستند تا مسافتی حدد 35 کیلومتر را طی کنند که به لطف هواگردهای این شرکت، قادر است تا با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پرواز کنند.

به دنبال یک سری پروازهای آزمایشی موفق، این شرکت در سال 2018 فعالیت خود را در سنگاپور گسترش داد و گفت که قصد دارد اولین ایستگاه تاکسی پرواز خود را در اوایل سال جاری در آنجا بسازد. افزون بر این، ولوکوپتر اعلام کرد که برنامه دارد تا ایستگاه های ولوپورت خود را روی سقف مراکز تجاری، پارکینگ‌های طبقاتی و ایستگاه‌های قطار شهری بسازد. دلیل این امر، ماژولار بودن ایستگاه‌های ولوپورت عنوان شده که پیاده‌سازی این ایده‌ها را میسر کرده است.

این شرکت اطلاعات دیگری در اختیار عموم قرار نداده است و به دلیل مفهومی بودن این ایده، احتمالا چند سالی طول خواهد کشید تا شهروندان بتوانند با کمک تاکسی هوایی در سطح شهر جا به جا شوند. به همین دلیلی، استارتاپ آلمانی با فرودگاه‌های اشتوتگارت آلمان و هلسینکی فنلاند در تماس بوده تا بتواند پرواز‌های آزمایشی بیشتری را نیز انجام دهد و هر چه زودتر کسب و کار رسمی خود را در این سه شهر‌ شروع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا