گوناگون

قانون جدید FAA، امکان ردیابی پهپاد توسط پلیس را فراهم می‌کند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) می‌خواهد قوانین جدیدی را اجرا کند که امکان شناسایی و ردیابی از راه دور هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها را فراهم می‌کند. بنابر این قانون، پهپادها ملزم به به اشتراک گذاشتن محل و اطلاعات شناسایی خود به طور مستقیم و زنده هستند و این اطلاعات از طریق اینترنت به سیستم ردیابی موقعیت مکانی FAA منتقل می‌شود.

قانون مذکور برای تمامی هواپیماهای بدون سرنشینی لازم‌الاجرا است که در آژانس هوانوردی باید ثبت‌نام کنند؛ یعنی هواپیماهای بدون سرنشینی که وزن آن‌ها کمتر از یک پوند (۰.۴۵۳۶ کیلوگرم) است، از قانون یادشده معاف هستند. این آژانس خاطرنشان کرده مشغول کار روی اکوسیستمی برای مدیریت ترافیک پروازهای مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین است که از سیستم مدیریت ترافیک هوایی جدا، اما مکمل آن است.

پهپادهایی که در فاصله ۴۰۰ پایی (حدود ۱۲۰ متر) از اپراتور خود پرواز می‌کنند، لازم نیست اطلاعات خود را ارسال کنند، اما باید از طریق اینترنت به سیستم این اداره متصل باشند. در حالی که سیستمی که بتواند پهپادها را ردیابی کند، ممکن است یک چیز بد به نظر برسد، اما اجرای آن در واقع یک گام ضروری برای دستیابی به استفاده گسترده از پهپادها برای مقاصد تجاری است.

به عنوان مثال، شرکت آمازون و یوپی‌اس تا زمانی که یک سیستم جامع وجود نداشته باشد، نمی‌توانند ناوگان پهپاد خود را به طور گسترده راه اندازی کنند، چرا که هر پهپاد باید یک شناسه داشته باشد تا با آنهایی که ممکن است یک تهدید امنیتی تلقی شوند، متمایز شود. در واقع کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۶ از FAA خواسته بود تا یک سیستم جامع برای ردیابی پهپادها ایجاد کند. FAA یک دوره نظر ۶۰ روزه را برای ارائه پیشنهادات و انتقادات راجع به این قانون در نظر گرفته است تا از نظرات مختلف برای نوشتن نسخه نهایی قوانین جدید استفاده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا