همانطور که می دانید، سونی گوشی اکسپریا 1 را ماه ژوئن عرضه کرد، ولی اکنون این شرکت از نسخه اصلاح شده این گوشی با نام Xperia 1 Professional Edition رونمایی کرد. سونی در نسخه اولیه این گوشی از یک نمایشگر 4K OLED استفاده کرده بود که این نمایشگر نسبت تصویر 21:9 دارد. در نسخه جدید بدون تغییر این مشخصات، سونی قابلیت استفاده از پروفایل رنگ D65 با داده‌های 10 بیتی را فراهم کرده که در نهایت می‌تواند به تصویری جذاب با شفافیت بسیار بیشتر منجر شود.

سونی در این گوشی از نرم‌افزاری ویژه به نام Imaging Edge Mobile استفاده کرده که به دستگاه اجازه می‌دهد بدون استفاده از کابل‌ و ارتباط سیمی، عکس‌های ذخیره شده در گوشی را به دوربین‌های دیجیتال سونی ارسال کرده و یا از آنها دریافت کند. همچنین این نرم‌افزار توانایی دریافت تگ‌ها و کپشن‌های صوتی به عکس‌های ثبت شده را نیز دارد.

این گوشی همچنین به قابلیت ارتباط با دستگاه‌های به وسیله مبدل درگاه USB-C به Ethernet نیز مجهز شده است که متأسفانه شاید بزرگترین نقطه ضعف آن عدم همراه بودن این مبدل به همراه بسته بندی گوشی است و برای استفاده از آن باید جداگانه خریداری شود.

این گوشی جدید به لحاظ سخت افزاری بدون تغییر مانده و سونی همچنان از 6 گیگابایت حافظه رم به همراه 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده خواهد کرد که تراشه پردازشی اسنپدراگون 855 نیز وظیفه پردازش اطلاعات را در آن بر عهده دارد. باتری این گوشی همان 3300 میلی آمپر ساعتی بوده و از اندروید 9 پای بهره می برد. این قرار است با قیمت 1320 دلار از سوم آبان ماه در ژاپن عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *